Za intensywnosc ruchu kolejowego, wymagajaca przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje sie ruch 30 par pociagów na dobe

Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojów samochodowych przy przejazdach kolejowych powstają poważne straty w przewozach- drogowych. Projektowanie przejazdów kolejowych w jednym poziomie jest dopuszczalne tylko dla linii kolejowych podrzędnych lub też dróg o lokalnym znaczeniu i małej intensywności ruchu samochodowego. Do tego typu skrzyżowań należy zaliczyć również przekroczenie bocznic kolejowych, prowadzących do zakładów przemysłowych, nie mających stałego ruchu pociągów, a zwłaszcza dla bocznic o ruchu pociągów w no cy. Przejazdy kolejowe projektowane jako jednopoziomowe powinny być strzeżone w czasie ruchu pociągów. Skrzyżowania jednopoziomowe dróg z liniami kolejowymi stanowią poważne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu na drodze, są także przeszkodą w dokonywaniu przewozów drogowych, jak również zmniejszają przelotność tras drogowych. [hasła pokrewne: Skoki tandemowe, żeliwo szare, taśmy transportujące ]

Powiązane tematy z artykułem: Skoki tandemowe taśmy transportujące żeliwo szare