Wlaczenia poszczególnych kierunków moga byc wykonane z zastosowaniem poszerzen szybkosciowych, jesli jest to potrzebne

Włączenia poszczególnych kierunków mogą być wykonane z zastosowaniem poszerzeń szybkościowych, jeśli jest to potrzebne. Tarcze dla dróg pozamiejskich stosowane są rzadko ze względu na potrzebę zajęcia większej powierzchni gruntu. Zapewniają one natomiast całkowite usunięcie punktów kolizji. Skrzyżowania wielokierunkowe mogą być stosowane również nie jako tarcze, lecz jako przecięcia się kilku kierunków. W takich przypadkach skrzyżowania wypadają dość skomplikowane, co utrudnia orientację kierowcy pojazdu. Poszerzenia nawierzchni na skrzyżowaniach, tzw. poszerzenia szybkościowe, przeznaczone na ruch pojazdów nabierających szybkości lub też ją zmniejszających, stosuje się zazwyczaj tylko przy skrzyżowaniach dróg o dużej szybkości ruchu. Długość odcinków poszerzeń obliczamy z warunku stosowania przez samochody odpowiednich przyspieszeń ruchu, np. dla samochodu Warszawa można przyjmować przyspieszenie ruchu równe 0,25 ton/sek2. Osob ny rodzaj skrzyżowań stanowią place wynikające z przecięcia się kilku kierunków drogowych przy dojazdach do mostów. Skrzyżowania przy dojazdach do mostów często znajdują się na drogach pozamiejskich najczęściej zdarzają się jednak w warunkach miejskich. Skrzyżowania swobodne (w dwóch poziomach) są stosowane przy rozwiązywaniu skrzyżowań drogowych tylko w przypadkach wybitnego pierwszeństwa ruchu na jedej z krzyżujących się dróg w stosunku do innej, przy czym szybkość i intensywność ruchu na drodze głównej. [hasła pokrewne: przyczepa samochodowa, samochody poleasingowe, motoryzacja samochody ]

Powiązane tematy z artykułem: motoryzacja samochody przyczepa samochodowa samochody poleasingowe