SKRZYZOWANIA SWOBODNE

SKRZYŻOWANIA SWOBODNE . W pewnych przypadkach, gdy połączenie dróg krzyżujących się nie jest konieczne, wykonuje się tylko przejazd na wiadukcie jednej drogi nad drugą: W tym przypadku zjazd z jednego kierunku na drugi nie jest możliwy. Jeżeli zachodzi konieczność umożliwienia zjazdów z jednego kierunku na drugi, należy wykonać drogi łączące. Skrzyżowania swobodne należy z zasady projektować, jako prostopadłe wówczas roboty są najmniejsze, koszt budowy najniższy. W zasadzie należy unikać skrzyżowań dwupoziomowych dróg zwykłych, starając się skrzyżowania te rozwiązać, jako jednopoziomowe. 3. SKRZYŻOWANIA DRÓG Z KOLEJAMI Przekroczenie linii kolejowych trasą drogową stanowi zawsze punkt stały trasy, który wymaga technicznego opracowania. Linia kolejowa prowadzi ruch sztywny po szynach, całkowicie obcy ruchowi drogowemu. Z tego też powodu skrzyżowania dróg z kolejami nie mogą być traktowane w sposób podobny jak skrzyżowania drogowe. Nal eży przyjąć za zasadę, że wszelkie linie kolejowe prowadzące intensywny ruch należy przekraczać trasami dróg o dużej intensywności ruchu drogowego w dwóch poziomach. [hasła pokrewne: styropian spadkowy, mechanizm zwrotniczy, giętarka do profili ]

Powiązane tematy z artykułem: giętarka do profili mechanizm zwrotniczy styropian spadkowy