Silnik elektryczny klatkowy, o mocy

Silnik elektryczny klatkowy, o mocy 0,55 kW przy napięciu 220/380 V, jest wykonany z lekkich stopów i ma obudowę zabezpieczającą przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wałek wirnika jest zakończony kołem zębatym, przekazującym napęd na przekładnię redukcyjną. Automatyczny wyłącznik na przełączniku obrotów zatrzymuje wiertarkę po puszczeniu rączki przez obsługującego pracownika. Wiertarka typu WP-22 może być wykorzystana również do wiercenia otworów w metalu (o średnicy do 16 mm) i w drewnie twardym ( o średni— cy do 22 mm). Wiertarka typu ROBEL (rys. 11-20) ma krótkozwarty silnik elektryczny w aluminiowej obudowie, o mocy kW przy napięciu 220/380 V. Wiertarka jest szczególnie przydatna przy robotach na szlaku — ze względu na lekkość (12 kg), łatwość manewrowania i stosunkowo dużą wydajność (do 10 otworów na minutę). Przy nawiercaniu dużej liczby podkładów mogą być stosowane wiertarki wielowrzecionowe. Wiertarki elektryczne do szyn typu WIWR—32 (rys. 11—21) są stosowane do nawiercania otworów w szynach na śruby łubkowe. Wier-
średnictwem tulei zębatej 8” dzięki rówkowym zagłębieniom wrzeciona i wpustom 10. Wiertarka ma dwa posuwy mechaniczne: roboczy oraz przyspieszony — do wycofania wiertła. Posuw roboczy jest powodowany przez zazębienie się występów 13 wieńca zębatego 7 z kołkami 14, wtłoczonymi w nakrętkę posuwu 6. – Wirujący wieniec zębaty oraz nakrętka posuwu powodują powolne wysuwanie się wrzeciona, a tym samym powolne zagłębianie się wiertła w wywiercanym otworze. Z chwilą przyhamowania nakrętki posu— wu dźwignią „języczkową”, umieszczoną z boku wiertarki, następuje wy— zębienie się wieńca zębatego sprzężonego z kołkami, a więc odsunięcie się wieńca od nakrętki posuwu. Nakrętka zatrzymuje sie i wrzeciono „wykrę— ca” się z większą prędkością. [przypisy: słupki odgradzające, Serwis Seat Wrocław, wyposażenie stajni ]

Powiązane tematy z artykułem: Serwis Seat Wrocław słupki odgradzające wyposażenie stajni