Podbijaki elektryczne sa latwe do

Podbijaki elektryczne są łatwe do obsługi i tanie w eksploatacji, ale do ich zasilania są potrzebne ciężkie i kłopotliwe w transporcie (na szlaku) zespoły prądotwórcze, co w połączeniu z dużą masą samych podbijaków powoduje ograniczanie ich stosowania przy robotach nawierzchniowych. 4. Zespoły prądotwórcze Zespoły prądotwórcze są urządzeniami przetwarzającymi energię mechaniczną na energię elektryczną, potrzebną do zasilania silników elektrycznych, zespołów spawalniczych, do ładowania akumulatorów oraz do celów oświetleniowych. Zespoły prądotwórcze są napędzane nisko- lub wysokoprężnymi silnikami spalinowymi i mogą być typu stacjonarnego, przewoźnego lub przeWytwarzają one prąd o napięciu przemiennym jedno— lub trójfazowym, o normalnej bądź podwyższonej częstotliwości, albo prąd stały. Maszyny i narzędzia elektryczne stosowane w służbie drogowej są za— silane zespołami prądotwórczymi o napięciu do 400 V i częstotliwości 50 Hz. Continue reading „Podbijaki elektryczne sa latwe do”

Sprezarka powietrzna typu S2P-216 ma

Sprężarka powietrzna typu S2P-216 ma dwa cylindry sprężania I stop— nia i jeden cylinder sprężania II stopnia w układzie szeregowym. Sprężone w cylindrach I stopnia powietrze wymaga chłodzenia. W tym celu jest ono tłoczone przewodem rurowym do chłodnicy międzystopniowej, skąd dru gim przewodem rurowym jest zasysane do cylindra sprężania II stopnia. Z cylindra sprężania II stopnia powietrze jest tłoczone do zbiornika wyrównawczego, umieszczonego pod podwoziem zespołu sprężarkowego. Chłodnica międzystopniowa, podobnie jak sprężarka, jest chłodzona strumieniem powietrza nawiewanego przez wentylator osiowy, umieszczony na cylindrze sprężania II stopnia. Continue reading „Sprezarka powietrzna typu S2P-216 ma”

6. Zespoly sprezarkowe Do zasilania podbijaków

6. Zespoły sprężarkowe Do zasilania podbijaków i innych narzędzi pneumatycznych sprężonym powietrzem stosuje się przewoźne zespoły sprężarkowe o wydajności do 10 Nm3/min (0,16 Nm3/s) i ciśnieniu do 0,7 MN/m2 (7 at). Zespoły sprężarkowe składają się z silnika spalinowego i sprężarki, umieszczonych na podwoziu przystosowanym do przejazdu po drogach bitych lub szynach kolejowych. Silniki spalinowe, najczęściej wysokoprężne ze względu na wyższą sprawność, tańszą eksploatację i większą niezawodność pracy, są źródłem napędu sprężarki, która w tym przypadku jest maszyną roboczą. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem sprzęgła ela- stycznego lub ciernego i przekładni redukcyjnej. Continue reading „6. Zespoly sprezarkowe Do zasilania podbijaków”

Cisnienie W przestrzeni A i

Ciśnienie W przestrzeni A i w kanale a, a także w szczelinie nad zaworem 1 szybko spada. Powietrze znajdujące się pod bijakiem spręża się i kanałem c przedostaje się pod zawór 1, powoduje jego uniesienie i zakrycie kanału a. Sprężone powietrze przepływa kanałem c do przestrzeni B i unosi bijak do góry. Z chwilą zakrycia otworów kanału b wzrasta ciśnienie powietrza nad bijakiem, a w momencie, gdy bijak znajdzie się powyżej otworów kanału b, powietrze uchodzi do atmosfery i ciśnienie pod bijakiem oraz w kanale c gwałłownie rnaleje. Powietrze w przestrzeni A sprężone przez bijak naciska przez kanał a na zawór 1, wymuszając jego opuszczenie do dołu. Continue reading „Cisnienie W przestrzeni A i”

Kontrole symetrii obciazen fazowych przeprowadza

Kontrolę symetrii obciążeń fazowych przeprowadza się amperornierzem na tablicy rozdzielcżej. Całkowite obćiâżenie zaspołu mocą czynną lub pŕąr dem nie może przekraczać wartości znamionowych. Dopuszczalne, chwilowe przeciążenie nie może Powodować zadżiałania wyzwalaczy cieplnych ILib elektromagnetycznych. Chwilowe przeciążenie mocą czynną nić ȚTOże przekraczać 110% mocy żnamiôhoWej, natomiast przeciăżenie trwałe nhocą czynną nie może przekraczać 100% mocy znamionowej. Podczas eksploatacji zespołów prądotwórczych należy zachować szczególne środki ostrożności i skrupulatnie przestrzegać przepisów obsługi bhp. Continue reading „Kontrole symetrii obciazen fazowych przeprowadza”

Pradnica sklada sie ze stojana,

Prądnica składa się ze stojana, ułożyskowanego wirnika, łożysk kulkowych, osłon łożyskowych, szczotek z uchwytami i pierścienia zbiorczego. Uzwojenie twornika 2 (rys. 111—9) jest nawinięte w żłobkach stojana, a uzwojenie magnesów — w utajonych lub wystających nabiegunnikach wirnika 1. Zespoły prądotwórcze typu EPż4-3/400 (rys. 111—10) i PAB4—3/400 są pod względem budowy i działania zbliżone do zespołów BeDT3-2; Są one zabudowane na dwukołowym ogumionym wózku albo lia ramie nośnej przystosowanej do przenoszenia zespołu. Continue reading „Pradnica sklada sie ze stojana,”

Wlaczenia poszczególnych kierunków moga byc wykonane z zastosowaniem poszerzen szybkosciowych, jesli jest to potrzebne

Włączenia poszczególnych kierunków mogą być wykonane z zastosowaniem poszerzeń szybkościowych, jeśli jest to potrzebne. Tarcze dla dróg pozamiejskich stosowane są rzadko ze względu na potrzebę zajęcia większej powierzchni gruntu. Zapewniają one natomiast całkowite usunięcie punktów kolizji. Skrzyżowania wielokierunkowe mogą być stosowane również nie jako tarcze, lecz jako przecięcia się kilku kierunków. W takich przypadkach skrzyżowania wypadają dość skomplikowane, co utrudnia orientację kierowcy pojazdu. Continue reading „Wlaczenia poszczególnych kierunków moga byc wykonane z zastosowaniem poszerzen szybkosciowych, jesli jest to potrzebne”

Zadaniem transportu jest polaczyc te dwa miejsca pracy, przy czym musza byc przestrzegane nastepujace zasady

Zadaniem transportu jest połączyć te dwa miejsca pracy, przy czym muszą być przestrzegane następujące zasady. a) w ruchu transportowym nie mogą powstawać przerwy lub zaburzenia, powodujące przestoje w miejscach pracy, b) transport w miejscach budowy nie może powodować przeciążenia siły roboczej lub maszyn produkcyjnych, bądź też zbytniego gromadzenia się materiałów. Praca transportu musi być, zatem zharmonizowana z pracą innych maszyn i urządzeń pomocniczych współpracujących z transportem. Zadaniem transportu w budownictwie drogowym jest zapewnienie ciągłej, terminowej, bezpiecznej i ekonomicznej dostawy materiałów drogowych na miejsce budowy lub do miejsc prefabrykacji. To ogromnie ważne zadanie transportu stawia go na wyjątkowym miejscu wśród podstawowych procesów budowy i utrzymania dróg i mostów. Continue reading „Zadaniem transportu jest polaczyc te dwa miejsca pracy, przy czym musza byc przestrzegane nastepujace zasady”

Konstrukcja taczki

Konstrukcja, taczki . Na ręce robotnika przenosi się ciężar o wielkości gdzie: P=G p – obciążenie przenoszone przez mięśnie rąk robotnika, G – całkowity ciężar taczki wraz z ładunkiem, pozioma odległość między osią kółka taczki i rękami robotnika, a – odległość od osi kółka taczki do środka ciężkości taczki z ładunkiem. Z analizy WIZIOTU wynika, że najmniejszy ciężar będzie przenosił się na ręce robotnika, jeżeli odległość a będzie maleć do zera, a największy – jeśli wielkość a będzie zbliżać się do wielkości l. Przy a = l teoretycznie cały ciężar przenosi się na ręce robotnika i wtedy przewożenie zamieni się w przenoszenie. Dlatego też przy konstruowaniu taczki należy się starać, aby środek ciężkości był bliski osi kółka. Continue reading „Konstrukcja taczki”