Podnosniki hydrauliczne uruchamia sie przez

Podnośniki hydrauliczne uruchamia się przez zamknięcie zaworu odcinającego dopływ Oleju ze zbiornika do pompy ręcznej oraz włączenie napędu hydraulieznego przez włożenie kluczyka do przełącznika zapłonu (stacyjki) i naciśnięcie włącznika podnośników na tablicy rozdzielczej. Dopływający do podnośników olej powoduje wysuwanie tłoków, a tym samym opuszczanie rolek tocznych na szyny toru pomocniczego i przeniesienie spycharki na pobocze, gdzie należy ją podklinować, aby nie dopuścić do przypadkowego zsunięcia się zespołu sprężarkowego w obręb skrajni budowli. W przypadku awarii napędu hydraulicznego należy zawór odcinający zbiornika przestawić w położenie umożliwiające pracę pompy ręcznej, którą używa się do awaryjnego uruchomienia podnośników hydraulicznych. Sprężanie zasysanego z otoczenia powietrza odbywa się w cylindrach w wyniku zmiany objętości wskutek postępowo-zwrotnego ruchu tłoków osadzonych na wale korbowym sprężarki. Rozrząd zasysanego i wytłaczanego powietrza może odbywać się samoczynnie albo — podobnie jak w sil— nikach spalinowych — W sposób wymuszony przez zawory grzybkowe. Continue reading „Podnosniki hydrauliczne uruchamia sie przez”

Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre zalomy trasy przy moscie, zmuszajace kierowce do zmniejszenia szybkosci ruchu

Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre załomy trasy przy moście, zmuszające kierowcę do zmniejszenia szybkości ruchu. Wkładka 4 podaje rysunek perspektywiczny wjazdu pod wiadukt. Rysunek ten umożliwia stwierdzenie, w jakim stopniu wiadukt zasłania widoczność trasy drogowej na większej odległości. W podobny sposób można stwierdzić, że np. obraz perspektywiczny łuku bez krzywej przejściowej jest skrętem ostrym, a ten sam łuk przy zastosowaniu krzywej przejściowej widzimy, jako łagodne, płynne przejście z prostej w łuk kołowy. Continue reading „Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre zalomy trasy przy moscie, zmuszajace kierowce do zmniejszenia szybkosci ruchu”

Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym

Przy dużej intensywności ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczeństwa w czasie przejazdu przez skrzyżowanie jest warunkiem najważniejszym. Główne kierunki ruchu o największym natężeniu powinno się zabezpieczyć przez odpowiednią konstrukcję skrzyżowań tak, aby nie ograniczać w przelotności potoków ruchu na tych kierunkach i szybkości ruchu na skrzyżowaniu lub też jak najmniej ograniczać szybkość. Bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniach osiąga się przez odpowiednie rozwiązanie konstrukcyjne, zapewniające bezpieczny przejazd (różne rozwiązania skrzyżowań jednopoziomowych, skrzyżowania dwupoziomowe), lub też przez stosowanie sygnalizacji i odpowiednich znaków nakazu i zakazu. Stosowanie zarządzeń nakazu oraz sygnalizacji (jak np. sygnalizacja świetlna) jest sposobem najmniej wskazanym, gdyż powoduje to konieczność zatrzymywania części ruchu drogowego po to, aby przepuścić przez skrzyżowanie drugą jego część, z innego kierunku. Continue reading „Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym”