ZADANIA TRANSPORTU W BUDOWNICTWIE DROGOWYM. Transport jest jednym z zasadniczych procesów technologii budowy i utrzymania dróg i mostów, stanowi, bowiem pośrednie ogniwo pomiędzy procesami produkcji materiałów drogowych i ich wbudowania. O wielkości zadania, jakie ciąży na transporcie w budownictwie drogowym, świadczy chociażby fakt, iż na wybudowanie jednego kilometra drogi II klasy w gruncie nieprzepuszczalnym potrzeba wbudować, a więc i dowieźć (nie licząc robót ziemnych) 6 – 8 tysięcy ton materiałów, co przy średniej odległości przewozili 10 km czyni 60000 do 80000 tonokilometrów. Na przewiezienie tej ilości materiałów samochodem marką Star przy mechanicznym załadowaniu potrzeba 200 – 300 zmian 5-godzinnych. Tak poważna ilość materiałów wysuwa na czołowe miejsce zagadnienie składowania materiałów, przy na ogół wąskich przydrożnych placach składowych oraz słusznej zasadzie unikania powtórnych transportów powoduje to konieczność j ak najbardziej dokładnego zharmonizowania transportu z procesami budowy. Continue reading „ZADANIA TRANSPORTU W BUDOWNICTWIE DROGOWYM”
Polecamy rowniez:
Przeczytaj też:
Dzisiaj wiele osób decyduje się na zakup samochodu używanego. Dlaczego? Otóż nie jest wcale tak, że nikt nie chce kupować nowych aut. Prawda jest taka, że niestety niewielu ludzi na… Read More Zakup auta używanego
Następnie w dowolnym miejscu budujemy pionową skalę wysokości (z przekroju podłużnego) i poziomą skalę szerokości (z planu sytuacyjnego). Punkty przecięcia się prostopadłych do skal poprowadzonych z punktów o tej samej… Read More Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)
Charakterystyka techniczna zakrętarek elektrycznych MADRO jest po— dana w tablicy II—I. Elek tryczne piły do ci ę cia szyn stosowane w bazach mon tażowo—demontażowych lub przy przecinaniu szyn na szlaku… Read More Charakterystyka techniczna zakretarek elektrycznych MADRO