Czy warto kupować auto w komisie?

Dzisiaj komisów samochodowych powstaje bardzo dużo. Mało tego, rosną one, niemalże jak grzyby po deszczu. W każdym mieście mamy możliwość wyboru z bardzo zróżnicowanych ofert. Jednakże niektórzy mechanicy samochodowi mają nie najlepsze zdanie o takich miejscach. Dlaczego? Otóż na wszystkich giełdach i komisach nieraz można spotkać wyjątkowe okazje, jednakże nie brak tam również oszustów. Continue reading „Czy warto kupować auto w komisie?”

do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale

Z tych powodów do budowy obrazów perspektywicznych odcinków drogowych stosuje się skale skażone, a mianowicie skale wypróbowane dla już wykonanych projektów: odległości w przekroju podłużnym – 1 : 10000 wysokości w przekroju podłużnym – 1 : 400 szerokości w planie – 1 : 2000 Również na podstawie doświadczenia ustalono, że odległość płaszczyzny, na którą rzutuje się obraz, nie powinna być mniejsza niż 200 m, mierząc od oka obserwatora. W przypadku przeciwnym szczegóły znajdujące się od oka w odstępach mniejszych otrzymamy na obrazie nienaturalne. Wkładka ta zamieszczona w końcu książki podaje przykład budowy obrazu perspektywicznego odcinka drogi oraz szczegóły korzystania z rysunków przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego, zbudowanych w odpowiedniej skali. Sam obraz odcinka drogi w rysunku perspektywicznym został podany w skali 1: 100. Dla przeprowadzenia rysunków przekroju podłużnego i planów sytuacyjnych ze skali skażonej do skal i 1 : 100 odsunięto płaszczyznę obrazu na odpowiednią odległość (4-krotną dla skali 1: 400 i 20-krotną dla skali 1 : 2000). Continue reading „do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale”

Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych

Krzywa różniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygodę kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych. Im bardziej jest ze stopniowana krzywa, tym mniej nadaje się trasa drogi do eksploatacji przez ruch samochodowy. Krzywa różniczkowa krzywizn pionowych charakteryzuje krzywizny w przekroju podłużnym. Krzywe wklęsłe umieszcza się przy konstruowaniu krzywej poniżej osi poziomej krzywe wypukłe powyżej. Ponieważ z zasady promienie łuków pionowych są znacznie większe niż promienie łuków poziomych, są one oddalone od osi poziomej na mniejszą odległość (skala rysunku). Continue reading „Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych”

SKRZYZOWANIA SWOBODNE

SKRZYŻOWANIA SWOBODNE . W pewnych przypadkach, gdy połączenie dróg krzyżujących się nie jest konieczne, wykonuje się tylko przejazd na wiadukcie jednej drogi nad drugą: W tym przypadku zjazd z jednego kierunku na drugi nie jest możliwy. Jeżeli zachodzi konieczność umożliwienia zjazdów z jednego kierunku na drugi, należy wykonać drogi łączące. Skrzyżowania swobodne należy z zasady projektować, jako prostopadłe wówczas roboty są najmniejsze, koszt budowy najniższy. W zasadzie należy unikać skrzyżowań dwupoziomowych dróg zwykłych, starając się skrzyżowania te rozwiązać, jako jednopoziomowe. Continue reading „SKRZYZOWANIA SWOBODNE”