Popularność terenówek

jeep-wrangler-91Samochody terenowe dzisiaj są niezwykle często wybierane nie tylko przez singli czy też pary bez dzieci. Obecnie terenówki kupują też rodziny z dziećmi. Dlaczego? Przede wszystkim chodzi tutaj o bezpieczeństwo oraz wielkość. Terenówki są niezwykle pojemne oraz dzięki wysokiemu zawieszeniu, sprawiają wrażenie, że są znacznie bezpieczniejsze od zwykłych aut. Jednakże tak naprawdę, wszystko jest uzależnione od marki i typu auta. Continue reading „Popularność terenówek”

Samochody terenowe

2016_wrangler_rubicon_soft_top_hero1Dzisiaj na rynku mamy do wyboru naprawdę bardzo różne typu samochodów. W zasadzie nie będzie przesady w twierdzeniu, że możemy mieć cokolwiek sobie wymarzymy. Oczywiście wymagane będą do tego odpowiednie środki finansowe. Niemniej jednak, jeżeli kogoś stać, to nie powinno być żadnych problemów. Część osób preferuje samochody w typie limuzyn, inni zaś wolą auta sportowe. Continue reading „Samochody terenowe”

Samochód na gaz czy na benzynę?

Kupno samochodu, niesie za sobą odpowiednie koszty jego utrzymania. Wiele osób się nad tym zastanawia, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jak wszyscy wiemy, cena benzyny nieustannie rośnie. Dlatego też tankowanie samochodu jest dosyć kosztowną inwestycją. Wszystko dodatkowo jest też uzależnione od tego, na jaką pojemność silnika się zdecydujemy. Sporo osób jednak nie przywiązuje do tego szczególnej wagi, a budzi się dopiero przy kolejnym tankowaniu, a raczej przy płaceniu rachunku. Continue reading „Samochód na gaz czy na benzynę?”

Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?

Samochody nowe są przeznaczone dla tych, którzy odpowiednio zarabiają. Niestety, przeciętnego Kowalskiego nie stać na zakup super samochodu z salonu. Na szczęście mamy dzisiaj do wyboru, całkiem niezłą ofertę dotyczącą aut używanych. Mało tego, obecnie auta używane można kupić za naprawdę niską cenę. Dolna granica zaczyna się nawet od kilkuset złotych. Continue reading „Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?”

Czy warto kupować auto w komisie?

Dzisiaj komisów samochodowych powstaje bardzo dużo. Mało tego, rosną one, niemalże jak grzyby po deszczu. W każdym mieście mamy możliwość wyboru z bardzo zróżnicowanych ofert. Jednakże niektórzy mechanicy samochodowi mają nie najlepsze zdanie o takich miejscach. Dlaczego? Otóż na wszystkich giełdach i komisach nieraz można spotkać wyjątkowe okazje, jednakże nie brak tam również oszustów. Continue reading „Czy warto kupować auto w komisie?”

do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale

Z tych powodów do budowy obrazów perspektywicznych odcinków drogowych stosuje się skale skażone, a mianowicie skale wypróbowane dla już wykonanych projektów: odległości w przekroju podłużnym – 1 : 10000 wysokości w przekroju podłużnym – 1 : 400 szerokości w planie – 1 : 2000 Również na podstawie doświadczenia ustalono, że odległość płaszczyzny, na którą rzutuje się obraz, nie powinna być mniejsza niż 200 m, mierząc od oka obserwatora. W przypadku przeciwnym szczegóły znajdujące się od oka w odstępach mniejszych otrzymamy na obrazie nienaturalne. Wkładka ta zamieszczona w końcu książki podaje przykład budowy obrazu perspektywicznego odcinka drogi oraz szczegóły korzystania z rysunków przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego, zbudowanych w odpowiedniej skali. Sam obraz odcinka drogi w rysunku perspektywicznym został podany w skali 1: 100. Dla przeprowadzenia rysunków przekroju podłużnego i planów sytuacyjnych ze skali skażonej do skal i 1 : 100 odsunięto płaszczyznę obrazu na odpowiednią odległość (4-krotną dla skali 1: 400 i 20-krotną dla skali 1 : 2000). Continue reading „do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale”

Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych

Krzywa różniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygodę kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych. Im bardziej jest ze stopniowana krzywa, tym mniej nadaje się trasa drogi do eksploatacji przez ruch samochodowy. Krzywa różniczkowa krzywizn pionowych charakteryzuje krzywizny w przekroju podłużnym. Krzywe wklęsłe umieszcza się przy konstruowaniu krzywej poniżej osi poziomej krzywe wypukłe powyżej. Ponieważ z zasady promienie łuków pionowych są znacznie większe niż promienie łuków poziomych, są one oddalone od osi poziomej na mniejszą odległość (skala rysunku). Continue reading „Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych”

SKRZYZOWANIA SWOBODNE

SKRZYŻOWANIA SWOBODNE . W pewnych przypadkach, gdy połączenie dróg krzyżujących się nie jest konieczne, wykonuje się tylko przejazd na wiadukcie jednej drogi nad drugą: W tym przypadku zjazd z jednego kierunku na drugi nie jest możliwy. Jeżeli zachodzi konieczność umożliwienia zjazdów z jednego kierunku na drugi, należy wykonać drogi łączące. Skrzyżowania swobodne należy z zasady projektować, jako prostopadłe wówczas roboty są najmniejsze, koszt budowy najniższy. W zasadzie należy unikać skrzyżowań dwupoziomowych dróg zwykłych, starając się skrzyżowania te rozwiązać, jako jednopoziomowe. Continue reading „SKRZYZOWANIA SWOBODNE”

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pełna mechanizacja, zwłaszcza tak pracochłonnych robót, jakimi są roboty załadunkowe i wyładunkowe oraz przetaczanie środków transportowych. Pełna mechanizacja transportu powoduje spadek zatrudnienia do minimum oraz obniżenie kosztów i przyspieszenie wykonania robót, lecz jednocześnie wymaga posiadania kosztownego taboru i sprzętu oraz bardzo drobiazgowego opracowania organizacji robót, a przede wszystkim sprężystej organizacji wykonania. Zadanie transportu nabiera jeszcze poważniejszego znaczenia przy przechodzeniu w coraz wyższym stopniu na przemysłowe metody budowy, zwłaszcza w budownictwie obiektów drogowych. W tych warunkach transport ma o wiele poważniejsze zadania, gdyż musi dostarczać na budowę duże i ciężkie elementy. Ze względu zarówno na lokalizację produkcji materiałów drogowych, a w szczególności kruszyw, lepiszcz, spoiw i materiałów drzewnych, jak również i rozprzestrzenienia robót drogowych na terenie całego kraju oraz z powodu różnych warunków miejscowych, stosowany w budownictwie drogowym transport występuje we wszystkich rodzajach i odmianach. Continue reading „Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych”

Podstawowa zasada transportu zewnetrznego w budownictwie drogowym jest dowiezienie materialów bezposrednio na miejsce wbudowania

Podstawową zasadą transportu zewnętrznego w budownictwie drogowym jest dowiezienie materiałów bezpośrednio na miejsce wbudowania, a więc np. na pobocza wzdłuż trasy drogi lub, jeśli droga wyłączona jest z ruchu publicznego, na nawierzchnię bądź też do koryta drogi. Jeśli składowanie materiałów wzdłuż trasy ze względów lokalnych lub technologii budowy jest niemożliwe, to należy je umieszczać na placu budowy jak najbliżej urządzeń i maszyn przeróbczych. Ze względu na kierunek przemieszczanych materiałów, rozróżnia się: a) transport poziomy, b) transport pionowy, c) transport poziomo-pionowy, d) transport pochyły. Do transportu poziomowego stosowane są najczęściej następujące środki transportowe: 1) taczki i wózki (japonki), 2) wozy i łopaty konne, 3) kolejki wąskotorowe, 4) samochody i ciągniki z przyczepami, 5) napowietrzne kolejki linowe, 6) spycharki i zgarniarki, 7) koleje normalnotorowe, 8) środki transportu wodnego. Continue reading „Podstawowa zasada transportu zewnetrznego w budownictwie drogowym jest dowiezienie materialów bezposrednio na miejsce wbudowania”