Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane

Klucze zakrętarki są wymienne, dobierane do śrub stopowych lub do wkrętów. Moment obrotowy przenoszony na klucz za pośrednictwem sprzęgła kłowego można regulować przez dokręcanie nakrętki 5, zwiększającej napięcie sprężyny dociskowej wielotarczowego sprzęgła ciernego.
Zakrętarka typu ZEP-I,5A nie jest przystosowana do jazdy po szynie, jest przenośna, a do obsługi wymaga zatrudnienia dwóch robotników. Zakrętarka typu ZE-1,5D (rys. 11-23) jest odmianą zakrętarki spal-ino— wej typu ZS-6A. Składa się z napędowego silnika elektrycznego 1 , sprzęgła e, rury łączącej 3, skrzyni przekładniowej 5, wrzeciona II, klucza 12 i wózka jezdnego z dwuobrzeżowymi rolkami jezdnymi 14. Continue reading „Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane”

Konstrukcje skrzyzowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi glównej i bocznej

Konstrukcję skrzyżowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi głównej i bocznej. Nawierzchnia stosowana na drodze głównej z zasady jest stosowana na drodze bocznej do końca łuku włączenia tej drogi dalej jest nawierzchnia taka, jak na pozostałej drodze bocznej. Jeżeli droga boczna nie ma nawierzchni (droga gruntowa) lub też nawierzchnia ta nie zapewnia czystości, stosuje się odcinek przejściowy długości 20 – 25 m nawierzchni z bruku w wyniku koła pojazdów wjeżdżających z drogi bocznej strząsają błoto, co przeciwdziała zanieczyszczaniu nawierzchni drogi głównej. W razie potrzeby przeprowadzenia odwodnienia drogi głównej przez skrzyżowanie stosuje się pod drogą boczną przepust z rur betonowych średnicy 60 cm. W celu otrzymania jak najmniejszej długości przepustu i ułatwienia późniejszego czyszczenia najlepiej wykonać go prostopadle do drogi bocznej w miejscu, gdzie kończy się jej poszerzenie. Continue reading „Konstrukcje skrzyzowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi glównej i bocznej”

Zadaniem transportu jest polaczyc te dwa miejsca pracy, przy czym musza byc przestrzegane nastepujace zasady

Zadaniem transportu jest połączyć te dwa miejsca pracy, przy czym muszą być przestrzegane następujące zasady. a) w ruchu transportowym nie mogą powstawać przerwy lub zaburzenia, powodujące przestoje w miejscach pracy, b) transport w miejscach budowy nie może powodować przeciążenia siły roboczej lub maszyn produkcyjnych, bądź też zbytniego gromadzenia się materiałów. Praca transportu musi być, zatem zharmonizowana z pracą innych maszyn i urządzeń pomocniczych współpracujących z transportem. Zadaniem transportu w budownictwie drogowym jest zapewnienie ciągłej, terminowej, bezpiecznej i ekonomicznej dostawy materiałów drogowych na miejsce budowy lub do miejsc prefabrykacji. To ogromnie ważne zadanie transportu stawia go na wyjątkowym miejscu wśród podstawowych procesów budowy i utrzymania dróg i mostów. Continue reading „Zadaniem transportu jest polaczyc te dwa miejsca pracy, przy czym musza byc przestrzegane nastepujace zasady”