Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane

Klucze zakrętarki są wymienne, dobierane do śrub stopowych lub do wkrętów. Moment obrotowy przenoszony na klucz za pośrednictwem sprzęgła kłowego można regulować przez dokręcanie nakrętki 5, zwiększającej napięcie sprężyny dociskowej wielotarczowego sprzęgła ciernego.
Zakrętarka typu ZEP-I,5A nie jest przystosowana do jazdy po szynie, jest przenośna, a do obsługi wymaga zatrudnienia dwóch robotników. Zakrętarka typu ZE-1,5D (rys. 11-23) jest odmianą zakrętarki spal-ino— wej typu ZS-6A. Składa się z napędowego silnika elektrycznego 1 , sprzęgła e, rury łączącej 3, skrzyni przekładniowej 5, wrzeciona II, klucza 12 i wózka jezdnego z dwuobrzeżowymi rolkami jezdnymi 14. Continue reading „Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane”

do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale

Z tych powodów do budowy obrazów perspektywicznych odcinków drogowych stosuje się skale skażone, a mianowicie skale wypróbowane dla już wykonanych projektów: odległości w przekroju podłużnym – 1 : 10000 wysokości w przekroju podłużnym – 1 : 400 szerokości w planie – 1 : 2000 Również na podstawie doświadczenia ustalono, że odległość płaszczyzny, na którą rzutuje się obraz, nie powinna być mniejsza niż 200 m, mierząc od oka obserwatora. W przypadku przeciwnym szczegóły znajdujące się od oka w odstępach mniejszych otrzymamy na obrazie nienaturalne. Wkładka ta zamieszczona w końcu książki podaje przykład budowy obrazu perspektywicznego odcinka drogi oraz szczegóły korzystania z rysunków przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego, zbudowanych w odpowiedniej skali. Sam obraz odcinka drogi w rysunku perspektywicznym został podany w skali 1: 100. Dla przeprowadzenia rysunków przekroju podłużnego i planów sytuacyjnych ze skali skażonej do skal i 1 : 100 odsunięto płaszczyznę obrazu na odpowiednią odległość (4-krotną dla skali 1: 400 i 20-krotną dla skali 1 : 2000). Continue reading „do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale”

Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)

Następnie w dowolnym miejscu budujemy pionową skalę wysokości (z przekroju podłużnego) i poziomą skalę szerokości (z planu sytuacyjnego). Punkty przecięcia się prostopadłych do skal poprowadzonych z punktów o tej samej numeracji dadzą punkty osiowe perspektywicznego obrazu odcinka drogi. Jeżeli otrzymane w powyższy sposób punkty osi drogi połączymy w sposób płynny, otrzymamy obraz perspektywiczny osi odcinka drogi. Aby otrzymać całkowity obraz perspektywiczny korony odcinka drogi dla poszczególnych punktów osiowych w obrazie perspektywicznym, należy dorysować szerokości jezdni i szerokości korony drogi. Szerokości te otrzymamy, wychodząc z założenia podobieństwa obrazu na płaszczyźnie rzutu i rzeczywistych wielkości przedmiotu w terenie. Continue reading „Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)”

METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA

METODA GRAFICZNEGO RÓŻNICZKOWANIA . Ocena trasy drogowej z punktu jej dostosowania do ruchu samochodowego na podstawie przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego jest utrudniona wskutek zbyt małego uwypuklenia na tych rysunkach zarówno dużych pochyleń niwelety, jak i wpływu krzywizn poziomych. Ocena taka polegałaby na żmudnym, starannym badaniu załączników dokumentacji poszczególnych odcinków drogi w celu określenia jej płynności zarówno w planie, jak i w przekroju. Dla dróg o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym, na których odbywa się zasadniczo ruch mieszany, szczegółowe badania tego typu nie są konieczne. Potrzebne to tylko wówczas, gdy drogi takie są przewidziane w przyszłości do przebudowy na ulepszone nawierzchnie z przeznaczeniem do dalekobieżnego ruchu szybkiego. Continue reading „METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA”