Wiertlo jest chlodzone olejem doprowadzanym

Wiertło jest chłodzone olejem doprowadzanym przewodem 4 ze zbior— nika 12. Wiertło może być ostrzone tarczą ścierną, którą po zdjęciu osłony zakłada się na wrzecionie 11. Wiertarka może pracować w położeniu ściśle pionowym i poziomym względem nawiercanych podkładów. Poziome położenia ustala się przez przetoczenie na rolkach, natomiast pionowe — przez zluzowanie dwóch klocków ustalających i ustawienie wysokości śrubą regulującą. Po dokład— nym ustawieniu należy wiertarkę przykręcić do szyny uchwytem zaciskowyrn 5. Continue reading „Wiertlo jest chlodzone olejem doprowadzanym”

Silnik elektryczny klatkowy, o mocy

Silnik elektryczny klatkowy, o mocy 0,55 kW przy napięciu 220/380 V, jest wykonany z lekkich stopów i ma obudowę zabezpieczającą przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wałek wirnika jest zakończony kołem zębatym, przekazującym napęd na przekładnię redukcyjną. Automatyczny wyłącznik na przełączniku obrotów zatrzymuje wiertarkę po puszczeniu rączki przez obsługującego pracownika. Wiertarka typu WP-22 może być wykorzystana również do wiercenia otworów w metalu (o średnicy do 16 mm) i w drewnie twardym ( o średni— cy do 22 mm). Wiertarka typu ROBEL (rys. Continue reading „Silnik elektryczny klatkowy, o mocy”

Urzadzenie hydrauliczne do regulacji luzów

Urządzenie hydrauliczne do regulacji luzów typu UHR-69 (rys. 11-18), w przeciwieństwie dk) urządzenia typu UHL-62, ma szersze zastosowanie. Może być bowiem stosowane również do ściągania szyny co jest szczególnie istotne przy spawaniu termitem dla zapewnienia luzu spawalniczego 12 do 14 mn-ł. Szyny są rozsuwane lub ściągane siłownikami hydraulicznymi 1 o dwustronnym działaniu. Hydrauliczny napęd mają również urządzenia zaciskowe 2, sterowane siłownikami 3. Continue reading „Urzadzenie hydrauliczne do regulacji luzów”

7. Urzadzenia hydrauliczne do nasuwania

7. Urządzenia hydrauliczne do nasuwania toru i regulacji luzów Podczas utrzymania i bieżącej naprawy toru są stosowane hydrauliczne urządzenia do nasuwania i regulacji osi toru typu UHN-62 oraz hydrauliczne urządzenia do regulacji luzów szynowych typów UHL-62 lub UHR-69. Urządzenia te charakteryzują się niewielkimi wymiarami, małą masą własną, prostotą budowy i obsługi oraz dużą efektywnością działania. Urządzenie hydrauliczne do nasu wania toru typu UHN-62 (rys. II-16) składa się z odpowiednio ukształtowanej płyty oporowej 5, na której jest wmontowana podstawa I i pompa hydrauliczna 2, zasilająca siłownik hydrauliczny 3. Continue reading „7. Urzadzenia hydrauliczne do nasuwania”

Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane

Klucze zakrętarki są wymienne, dobierane do śrub stopowych lub do wkrętów. Moment obrotowy przenoszony na klucz za pośrednictwem sprzęgła kłowego można regulować przez dokręcanie nakrętki 5, zwiększającej napięcie sprężyny dociskowej wielotarczowego sprzęgła ciernego.
Zakrętarka typu ZEP-I,5A nie jest przystosowana do jazdy po szynie, jest przenośna, a do obsługi wymaga zatrudnienia dwóch robotników. Zakrętarka typu ZE-1,5D (rys. 11-23) jest odmianą zakrętarki spal-ino— wej typu ZS-6A. Składa się z napędowego silnika elektrycznego 1 , sprzęgła e, rury łączącej 3, skrzyni przekładniowej 5, wrzeciona II, klucza 12 i wózka jezdnego z dwuobrzeżowymi rolkami jezdnymi 14. Continue reading „Klucze zakretarki sa wymienne, dobierane”

do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale

Z tych powodów do budowy obrazów perspektywicznych odcinków drogowych stosuje się skale skażone, a mianowicie skale wypróbowane dla już wykonanych projektów: odległości w przekroju podłużnym – 1 : 10000 wysokości w przekroju podłużnym – 1 : 400 szerokości w planie – 1 : 2000 Również na podstawie doświadczenia ustalono, że odległość płaszczyzny, na którą rzutuje się obraz, nie powinna być mniejsza niż 200 m, mierząc od oka obserwatora. W przypadku przeciwnym szczegóły znajdujące się od oka w odstępach mniejszych otrzymamy na obrazie nienaturalne. Wkładka ta zamieszczona w końcu książki podaje przykład budowy obrazu perspektywicznego odcinka drogi oraz szczegóły korzystania z rysunków przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego, zbudowanych w odpowiedniej skali. Sam obraz odcinka drogi w rysunku perspektywicznym został podany w skali 1: 100. Dla przeprowadzenia rysunków przekroju podłużnego i planów sytuacyjnych ze skali skażonej do skal i 1 : 100 odsunięto płaszczyznę obrazu na odpowiednią odległość (4-krotną dla skali 1: 400 i 20-krotną dla skali 1 : 2000). Continue reading „do budowy odcinków drogowych stosuje sie skale”

Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)

Następnie w dowolnym miejscu budujemy pionową skalę wysokości (z przekroju podłużnego) i poziomą skalę szerokości (z planu sytuacyjnego). Punkty przecięcia się prostopadłych do skal poprowadzonych z punktów o tej samej numeracji dadzą punkty osiowe perspektywicznego obrazu odcinka drogi. Jeżeli otrzymane w powyższy sposób punkty osi drogi połączymy w sposób płynny, otrzymamy obraz perspektywiczny osi odcinka drogi. Aby otrzymać całkowity obraz perspektywiczny korony odcinka drogi dla poszczególnych punktów osiowych w obrazie perspektywicznym, należy dorysować szerokości jezdni i szerokości korony drogi. Szerokości te otrzymamy, wychodząc z założenia podobieństwa obrazu na płaszczyźnie rzutu i rzeczywistych wielkości przedmiotu w terenie. Continue reading „Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)”

METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA

METODA GRAFICZNEGO RÓŻNICZKOWANIA . Ocena trasy drogowej z punktu jej dostosowania do ruchu samochodowego na podstawie przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego jest utrudniona wskutek zbyt małego uwypuklenia na tych rysunkach zarówno dużych pochyleń niwelety, jak i wpływu krzywizn poziomych. Ocena taka polegałaby na żmudnym, starannym badaniu załączników dokumentacji poszczególnych odcinków drogi w celu określenia jej płynności zarówno w planie, jak i w przekroju. Dla dróg o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym, na których odbywa się zasadniczo ruch mieszany, szczegółowe badania tego typu nie są konieczne. Potrzebne to tylko wówczas, gdy drogi takie są przewidziane w przyszłości do przebudowy na ulepszone nawierzchnie z przeznaczeniem do dalekobieżnego ruchu szybkiego. Continue reading „METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA”

Krzywa pochylen przekroju podluznego

Krzywa pochyleń przekroju podłużnego. Budowa tej krzywej jest analogiczna do budowy krzywej poprzedniej, lecz zamiast kątów odkłada się pochylenia niwelety. Odcinki poziome tej krzywej odpowiadają pochyleniom przekroju podłużnego, odcinki pochyłe łukom pionowym. Łuki pionowe wypukłe będą oznaczone przez linie spadające, łuki pionowe wklęsłe przez linie wznoszące się. Skale obu wykresów są różne, ponieważ wielkości kątów w planie sytuacyjnym i w przekroju podłużnym są różne najlepiej skalę dla wykresu krzywych przekroju podłużnego przyjmować 10-krotnie większą niż skalę wykresu kątów poziomych. Continue reading „Krzywa pochylen przekroju podluznego”

Wlaczenia poszczególnych kierunków moga byc wykonane z zastosowaniem poszerzen szybkosciowych, jesli jest to potrzebne

Włączenia poszczególnych kierunków mogą być wykonane z zastosowaniem poszerzeń szybkościowych, jeśli jest to potrzebne. Tarcze dla dróg pozamiejskich stosowane są rzadko ze względu na potrzebę zajęcia większej powierzchni gruntu. Zapewniają one natomiast całkowite usunięcie punktów kolizji. Skrzyżowania wielokierunkowe mogą być stosowane również nie jako tarcze, lecz jako przecięcia się kilku kierunków. W takich przypadkach skrzyżowania wypadają dość skomplikowane, co utrudnia orientację kierowcy pojazdu. Continue reading „Wlaczenia poszczególnych kierunków moga byc wykonane z zastosowaniem poszerzen szybkosciowych, jesli jest to potrzebne”