Sile wymuszajaca wibracji mozna regulowac

Siłę wymuszającą wibracji można regulować przez zmianę masy m, mimośrodowości r albo prędkości obrotowej 0). Proces wibracyjnego za— gęszczania można Określać równłež za pomocą amplitudy i częstotliwości drgań, które mogą być także regulowane. W rezultacie badań stwierdzono, że mała amplituda drgań stwarza trudności przy zagłëbianiu łap podbijających. Zadowalające wyniki uzyskuje sie przy amplitudzie drgań powy— Żej 6 mm i przy częstotliwości nieco przekraczającej 2000 cykli na minutę. Im większa jest częstotliwość, tym mniejsza nierównomierność zagęszcza— ma. Continue reading „Sile wymuszajaca wibracji mozna regulowac”

Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i

Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i spalinowy— mi) przeprowadza się nieco inną techniką. Pionowo wprowadzony bod od- słonięty spód podkładu podbijak pochyla się i od końca podkładu lub od środka toru w kiexunku szyny. Pod szyną podbijak należy ustawić ukośnie, a następnie tak go odchylać, aby przy końcu lub w Środkowej części podkładu zajął pozycję prostopadłą do osi podkładu. Podbijaków uderzeniowych nie należy stosować do podbijania podkładów betonowych ze względu na możliwość ich uszkodzenia. Ciężkie podbijarki toru mają zamontowane na stałe narzędzia robocze — łapy podbijające, których konstrukcja ustawienie w poszczególnych typach podbijarek są na ogół podobne. Continue reading „Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i”

Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre zalomy trasy przy moscie, zmuszajace kierowce do zmniejszenia szybkosci ruchu

Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre załomy trasy przy moście, zmuszające kierowcę do zmniejszenia szybkości ruchu. Wkładka 4 podaje rysunek perspektywiczny wjazdu pod wiadukt. Rysunek ten umożliwia stwierdzenie, w jakim stopniu wiadukt zasłania widoczność trasy drogowej na większej odległości. W podobny sposób można stwierdzić, że np. obraz perspektywiczny łuku bez krzywej przejściowej jest skrętem ostrym, a ten sam łuk przy zastosowaniu krzywej przejściowej widzimy, jako łagodne, płynne przejście z prostej w łuk kołowy. Continue reading „Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre zalomy trasy przy moscie, zmuszajace kierowce do zmniejszenia szybkosci ruchu”

W budownictwie drogowym transport taczkami jest stosowany do :

W budownictwie drogowym transport taczkami jest stosowany. 1) do robót ziemnych w przekrojach odcinkowych, w przejściach z wykopu w nasyp, przy pobieraniu gruntu z wykopu (rezerwy) lub składania gruntu, wykopach fundamentowych obiektów drogowych średniej wielkości 2) do robót nawierzchniowych, tj. do poprzecznego przewozu materiałów złożonych na poboczach, w rowach lub poza rowami 3) na placach budowy do dozowania i dowożenia materiałów z hałd do koszów betoniarek lub maszyn produkujących bitumiczne masy drogowe oraz do odwożenia gotowych mas na miejsca wbudowania lub do środków transportu zewnętrznego, 4) do budowy obiektów drogowych, tj. do dowożenie materiałów i półfabrykatów ze składu lub masy betonowej z betoniarek. Zaletami transportu taczkami są: duża elastyczność, niski koszt wyposażenia, łatwość zorganizowania, dogodny sposób ręcznego załadowania i wyładowania oraz bardzo duża żywotność. Continue reading „W budownictwie drogowym transport taczkami jest stosowany do :”