Zakup auta

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, samochód był luksusem, na który mogli sobie pozwolić tylko nieliczni. Dzisiaj natomiast czasy są już zupełnie inne i samochód staje się dobrem powszechnym. Dlaczego? Otóż przede wszystkim dlatego, że ceny są dzisiaj bardzo zróżnicowane. Tak naprawdę już za kilkaset złotych można znaleźć coś do pojeżdżenia. Kwestie takie jak bezpieczeństwo, czy też bezkolizyjność, w takich przypadkach jest raczej kwestią sporną. Continue reading „Zakup auta”

Wnętrza samochodów

Dzisiaj rozmowa o samochodach jest tematem rzeką. W zasadzie każda osoba ma nieco inne upodobania oraz typy. Mało tego, każdy jest również w stanie znaleźć dokładnie to, co się im podoba. Na co więc zwraca się uwagę, kupując auto? Otóż sprawa ta zupełnie inaczej wygląda w przypadku mężczyzn, a nieco inaczej w przypadku kobiet. Mężczyźni przeważnie patrzą na sprawy techniczne, podczas gdy kobiety na wygląd. Continue reading „Wnętrza samochodów”

Dzwigniki hydrauliczne dotychczas sa raczej

Dźwigniki hydrauliczne dotychczas są raczej rzadko stosowane przy rObotach torowych wskutek szybkiego zużywania się uszczelnień, powodowanego trudnymi warunkami pracy i przedostającym się pyłem na gładź siłowników. Typowym przykładem dźwignika hydraulicznego jest dźwignik torowy produkcji MADRO (rys. 11-12) o udźwigu 30 kN (3000 kG), wysokości podnoszenia 100 mm i masie własnej 7 kg. Dźwignik składa się z podstawy 1, do której jest przyspawany siłownik 2. Podnoszenie odbywa się za pośrednictwem tłoków teleskopowych 3 i 4. Continue reading „Dzwigniki hydrauliczne dotychczas sa raczej”

Ladowarki tego typu w zasadzie

Ładowarki tego typu w zasadzie są przeznaczone dowywania szyn z platform (w granicach od powyżej główki szyny), ale mogą być bót przeładunkowych, nawet z zastosowaniem obrotowego wysięgnika pod warunkiem odpowiedniego wzmocnienia podstawy ładowarki. Udźwig każdej wciągarki wynosi 6 kN (600 kG), a do podnoszenia maksymalnego ciężaru należy użyć siły do bęben wciągarki lina podnosząca twierdzona do obudowy wciągarki, powoduje podniesienie uchwytu samo— czynnie zakleszczającego się na szynie. Pozostałe liny wciągarki wodzącej mają średnicę 4 mm.
Masa własna każdej ładowarki typu ŁSz wynosi 307 kg, wysokość 1950 mm, szerokość — 3250 mm i długość — 400 mm. Ładowarka ma Większą prędkość opuszczania — 1,2 m/min od prędkości podnoszenia — 1 m/min. Obciążony wózek po wysięgniku może być przesuwany z prędkościądo 5 m/min. Continue reading „Ladowarki tego typu w zasadzie”

dzwigienki

DŹ w i gn iki śrubowe są stosowane do robót torowych, do podnoszenia konstrukcji maszynowych i mostowych oraz do poziomego prze— suwania ciężkich elementów. Dźwignik Śrubowy (rys. 11-8) podnosi ciężar głowicą 4, która jest unoszona Śrubą 2, wysuwającą się z kadłuba 1 dzięki dźwigni zakończonej mechanizmem zapadkowym 3 (grzechotką). Podstawa dźwignika 5 jest przy— twierdzona do ramy 7, w której jest osadzona śruba 6 przesuwu poziomego. Dźwigniki śrubowe mają udźwig 30 do 200 kN (3000 do 20 000 kG) przy wysokości podnoszenia 200 do 350 mm i masą własną 18 do 60 kg. Continue reading „dzwigienki”

Dzwigniki DHT-5 i DHTK-5 maja

Dźwigniki DHT-5 i DHTK-5 mają korzystniejsze parametry techniczne niż dźwigniki MADRO (udźwig po 50 kN, wysokość podnoszenia 250 lub 300 mm, masa własna 23 albo 29,5 kg), ale ze względu na dużą wysokość oraz małą stateczność są niechętnie stosowane przy robotach torowych. Ponadto wymagają usunięcia z toru przed nadjeżdżającym pociągiem. 6. Giętarki szyn i iglic Do gięcia oraz prostowania szyn i iglic zwrotnicowych mogą być stosowane mechaniczne lub hydrauliczne giętarki szyn. Mechaniczne giętarki szyn typu GSR-800 (rys. Continue reading „Dzwigniki DHT-5 i DHTK-5 maja”

Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym

Przy dużej intensywności ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczeństwa w czasie przejazdu przez skrzyżowanie jest warunkiem najważniejszym. Główne kierunki ruchu o największym natężeniu powinno się zabezpieczyć przez odpowiednią konstrukcję skrzyżowań tak, aby nie ograniczać w przelotności potoków ruchu na tych kierunkach i szybkości ruchu na skrzyżowaniu lub też jak najmniej ograniczać szybkość. Bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniach osiąga się przez odpowiednie rozwiązanie konstrukcyjne, zapewniające bezpieczny przejazd (różne rozwiązania skrzyżowań jednopoziomowych, skrzyżowania dwupoziomowe), lub też przez stosowanie sygnalizacji i odpowiednich znaków nakazu i zakazu. Stosowanie zarządzeń nakazu oraz sygnalizacji (jak np. sygnalizacja świetlna) jest sposobem najmniej wskazanym, gdyż powoduje to konieczność zatrzymywania części ruchu drogowego po to, aby przepuścić przez skrzyżowanie drugą jego część, z innego kierunku. Continue reading „Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym”

Dwa punkty kolizji powstajace na przecieciu sie kierunków ruchu

Dwa punkty kolizji powstające na przecięciu się kierunków ruchu, są o tyle mniej niebezpieczne, że w każdym przypadku przed skrzyżowaniem się z odpowiednim kierunkiem, ruchu pojazd ma miejsce na zatrzymanie się i przepuszczenie ruchu. W razie przecięcia się na jednym skrzyżowaniu większej ilości kierunków, np. czterech, dla dróg podrzędnych, krzyżujących się z drogą główną, można stosować rozsunięcie kierunków bocznych na odległość 40-60 m. W takim przypadku zamiast jednego skrzyżowania dróg o szesnastu punktach kolizji otrzymujemy dwa włączenia dróg bocznych o trzech punktach kolizji każde. Rozsunięcie włączeń dróg bocznych zmusza pojazdy na tych drogach do skręcania w drogę główną, a wskutek tego do ruchu z małymi szybkościami. Continue reading „Dwa punkty kolizji powstajace na przecieciu sie kierunków ruchu”

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pełna mechanizacja, zwłaszcza tak pracochłonnych robót, jakimi są roboty załadunkowe i wyładunkowe oraz przetaczanie środków transportowych. Pełna mechanizacja transportu powoduje spadek zatrudnienia do minimum oraz obniżenie kosztów i przyspieszenie wykonania robót, lecz jednocześnie wymaga posiadania kosztownego taboru i sprzętu oraz bardzo drobiazgowego opracowania organizacji robót, a przede wszystkim sprężystej organizacji wykonania. Zadanie transportu nabiera jeszcze poważniejszego znaczenia przy przechodzeniu w coraz wyższym stopniu na przemysłowe metody budowy, zwłaszcza w budownictwie obiektów drogowych. W tych warunkach transport ma o wiele poważniejsze zadania, gdyż musi dostarczać na budowę duże i ciężkie elementy. Ze względu zarówno na lokalizację produkcji materiałów drogowych, a w szczególności kruszyw, lepiszcz, spoiw i materiałów drzewnych, jak również i rozprzestrzenienia robót drogowych na terenie całego kraju oraz z powodu różnych warunków miejscowych, stosowany w budownictwie drogowym transport występuje we wszystkich rodzajach i odmianach. Continue reading „Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych”