Do podbijania torów stosuje sie

Do podbijania torów stosuje się środki małej mechanizacji — podbijaki elektryczne, pneumatyczne i spalinowe oraz lekkie podbijarki toru, jak równie* środki dużej mechanizacłl — ciężkie podbijarki toru. Podbijaki elektryczne, pneumatyczne i spalinowe stosuje się do podbijanńa podkładów na podsypce tłuczniowej lub żwirowej. Technika podbijania podkładów podbijakami mechanicznymi jest uzależniona od wielu czynników. Przed przystąpieniem do podbijania należy z klatek między podkładami usunąć podsypkę na taką głębokość, aby po podniešieniu toru warstwa pozostałej podsypki była 0 2—3 cm poniżej spodu podkładów przy podbijaniu podbijakami spalinowymi (umożliwia to uderzeniowe wbijanie ziaren tłucznia), a co najmniej 2—3 cm powyżej spodu podkładów przy zagęszczaniu podbijakami wibracyjnymi (wskutek wibrowania ziarna tłucznia wypełniają wolne miejsca). W praktyce przed podbijaniem toru podbijakami wdbracyjnymi nie należy usuwać podsypki z klatek między podkładarni. Continue reading „Do podbijania torów stosuje sie”

Rama oparta wspornikami na sasiednich

Rama oparta wspornikami na sąsiednich podkładach jest przytwierdzona do szyn specjalnymi uchwytami. Podkład jest wyciągany poprzeczką 7 z dwoma hakami, na które jest nałożona lina 6, przewijająca się przez
krążki linowe 9. Wysunięciu podkładu sprzyjają podkładki 8, zakładane pod stopką szyny, oraz kaptur z płużkiem 5, torującym drogę dla podkładu kierowanego drążkiem 4. Urządzenie to jest mało wydajne i ciężkie — obecnie nie jest produkowane.
MASZYNY 1 URZĄDZENIA DO ZAGĘSZCZANIA PODSYPKI I. Zagęszczanie podsypki pod podkładami Nawierzch.nia kolejowa jest konstrukcją sprężystą, spoczywającą na elastycznym podłożu. Continue reading „Rama oparta wspornikami na sasiednich”

Podana klasyfikacja charakteryzuje jedynie najbardziej

Podana klasyfikacja charakteryzuje jedynie najbardziej istotne różnice w budowie i działaniu podbijaków oraz podbijarek toru. 3. Podbijaki elektryczne Pierwszymi, na szerszą skalę eksploatowanymi na PKP podbijakami elektrycznymi były podbijaki uderzeniowe JACKSON, o długości 1 m, masie 33 kg i mocy silnika 0,23 kW. Na osi wirnika silnika był zamocowa— ny mimośród, który końcówkę podbijającą wprawiał w ruch postępowo-zwrotny. Częstotliwość wibracji wynosiła 3600 drgań na minutę. Continue reading „Podana klasyfikacja charakteryzuje jedynie najbardziej”

BMW 1500 (rys. 64-18). Nowoczesne

BMW 1500 (rys. 64-18). Nowoczesne nadwozie samonośne całkowicie spawane, wyróżniające się duża sztywnościa spodu, którego przód jest ukształtowany jako przestrzenny element skrzynkowy, osłaniający silnik. Dzięki zastosowaniu wyłącznie cienkościennych elementów blaszanych ciężar własny samochodu wynosi jedynie około 900 kG. UNIBODY-CHRYSLER (rys. Continue reading „BMW 1500 (rys. 64-18). Nowoczesne”

Sile wymuszajaca wibracji mozna regulowac

Siłę wymuszającą wibracji można regulować przez zmianę masy m, mimośrodowości r albo prędkości obrotowej 0). Proces wibracyjnego za— gęszczania można Określać równłež za pomocą amplitudy i częstotliwości drgań, które mogą być także regulowane. W rezultacie badań stwierdzono, że mała amplituda drgań stwarza trudności przy zagłëbianiu łap podbijających. Zadowalające wyniki uzyskuje sie przy amplitudzie drgań powy— Żej 6 mm i przy częstotliwości nieco przekraczającej 2000 cykli na minutę. Im większa jest częstotliwość, tym mniejsza nierównomierność zagęszcza— ma. Continue reading „Sile wymuszajaca wibracji mozna regulowac”

Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i

Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i spalinowy— mi) przeprowadza się nieco inną techniką. Pionowo wprowadzony bod od- słonięty spód podkładu podbijak pochyla się i od końca podkładu lub od środka toru w kiexunku szyny. Pod szyną podbijak należy ustawić ukośnie, a następnie tak go odchylać, aby przy końcu lub w Środkowej części podkładu zajął pozycję prostopadłą do osi podkładu. Podbijaków uderzeniowych nie należy stosować do podbijania podkładów betonowych ze względu na możliwość ich uszkodzenia. Ciężkie podbijarki toru mają zamontowane na stałe narzędzia robocze — łapy podbijające, których konstrukcja ustawienie w poszczególnych typach podbijarek są na ogół podobne. Continue reading „Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i”

Obrano umieszczenie oka obserwatora w osi lewego pobocza drogi na wysokosci 1,60 m nad droga

Obrano umieszczenie oka obserwatora w osi lewego pobocza drogi na wysokości 1,60 m nad drogą. Punkt tak otrzymany (oko obserwatora) połączono: a) w przekroju podłużnym z najbardziej wystającym wysokościowo punktem drogi oraz z punktem na pierwszej setce (hm) drogi b) w planie sytuacyjnym z najbardziej wysuniętym punktem wypukłości drogi w planie sytuacyjnym i z punktem pierwszej setki (hm) na planie sytuacyjnym. Tak wyznaczone promienie skrajne odcinają granice widoczności obrazu: dla przekroju podłużnego w odległości 800 m od oka obserwatora (4 X 200 = = 800), a dla planu sytuacyjnego w odległości 4000 m od oka obserwatora (20 X 200 = 4000). Na przekroju podłużnym i planie sytuacyjnym, zbudowanych na wkładce 1 w podanych skalach, oznaczamy poszczególne punkty wysokości i odpowiadające im punkty szerokości (przez liczbowe oznaczenie punktów). Łącząc oko obserwatora w planie sytuacyjnym i przekroju podłużnym z poszczególnymi punktami i przeciągając o dpowiednie promienie do przecięcia się z płaszczyzną obrazu, na prostej, która tę płaszczyznę oznacza, odetniemy poszczególne punkty przecięcia się, oznaczając je tymi samymi numerami. Continue reading „Obrano umieszczenie oka obserwatora w osi lewego pobocza drogi na wysokosci 1,60 m nad droga”

METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA

METODA GRAFICZNEGO RÓŻNICZKOWANIA . Ocena trasy drogowej z punktu jej dostosowania do ruchu samochodowego na podstawie przekroju podłużnego i planu sytuacyjnego jest utrudniona wskutek zbyt małego uwypuklenia na tych rysunkach zarówno dużych pochyleń niwelety, jak i wpływu krzywizn poziomych. Ocena taka polegałaby na żmudnym, starannym badaniu załączników dokumentacji poszczególnych odcinków drogi w celu określenia jej płynności zarówno w planie, jak i w przekroju. Dla dróg o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym, na których odbywa się zasadniczo ruch mieszany, szczegółowe badania tego typu nie są konieczne. Potrzebne to tylko wówczas, gdy drogi takie są przewidziane w przyszłości do przebudowy na ulepszone nawierzchnie z przeznaczeniem do dalekobieżnego ruchu szybkiego. Continue reading „METODA GRAFICZNEGO RÓZNICZKOWANIA”

Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych

Krzywa różniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygodę kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych. Im bardziej jest ze stopniowana krzywa, tym mniej nadaje się trasa drogi do eksploatacji przez ruch samochodowy. Krzywa różniczkowa krzywizn pionowych charakteryzuje krzywizny w przekroju podłużnym. Krzywe wklęsłe umieszcza się przy konstruowaniu krzywej poniżej osi poziomej krzywe wypukłe powyżej. Ponieważ z zasady promienie łuków pionowych są znacznie większe niż promienie łuków poziomych, są one oddalone od osi poziomej na mniejszą odległość (skala rysunku). Continue reading „Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych”

Podobna konstrukcje stosuje sie po stronie wjazdu z drogi glównej na boczna, poniewaz pojazdy skrecajace na pewnym odcinku przed skrzyzowaniem zmniejszaja szybkosc

Podobną konstrukcję stosuje się po stronie wjazdu z drogi głównej na boczną, ponieważ pojazdy skręcające na pewnym odcinku przed skrzyżowaniem zmniejszają szybkość. Opisane poszerzenie ułatwia pojazdom nieskręcającym zachowanie większej szybkości. Urządzenia tego rodzaju należy stosować przede wszystkim do dróg o dużej intensywności ruchu. Promienie łuków zaokrąglających krawędź korony drogi przyjmuje się: a) dla ruchu skręcającego z drogi, bocznej na główną 15-20 m, b) dla ruchu skręcającego z drogi głównej na boczną 30-50 m. Na rysunku 163 podano konstrukcję jednopoziomowego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych z zachowaniem zasad podanych poprzednio ukos skrzyżowania skonstruowano tak, że powoduje utworzenie się nieco wydłużonego placu. Continue reading „Podobna konstrukcje stosuje sie po stronie wjazdu z drogi glównej na boczna, poniewaz pojazdy skrecajace na pewnym odcinku przed skrzyzowaniem zmniejszaja szybkosc”