Do odkrecania lub zakrecania Srub

Do odkręcania lub zakręcania Śrub łubkowych Służy odboczka 22. Zakrętarka spalinowa typu ZS—4,5A (rys. 11—29) jest zmodernizowaną odmianą zakrętarki spalinowej typu ZS—6A oraz ma bardziej nowoczesny i ekonomiczny czterosuwowy silnik spalinowy. Charakterystyka techniczna zakrętarek spalinowych jest podana w tablicy 11-1. Inne narzędzia spalinowe są zastępowane narzędziami elektrycznyłni. Continue reading „Do odkrecania lub zakrecania Srub”

Silnik napedowoy o mocy 1,7

Silnik napędow•y o mocy 1,7 kW, osadzony na ramie szlifierki, ma wir— nik z dwustronnym wałkiem. Górny koniec wałka 14 umożliwia podłącze— nie wałka giętkiego do napędu Ściernicy używanej do szlifowania krzy— żownic. Do ramy są przytwierdzone dwuczęściowe rolki toczne, złożone z segmentów 7 i 8. Profil rolek umożliwia przesuwanie się szlifierki po obrabianej szynie, a także obtaczanie szyny tarczą szlifierską, o prędkości obwodowej 30 m/s. Jako uchwyty są wykorzystywane pokrętło 9 i wspornik ramy 10. Continue reading „Silnik napedowoy o mocy 1,7”

Frezarka do podkladów typu FP-200

Frezarka do podkładów typu FP-200 (rys. 11-26) składa się z ramy, dwóch silników elektrycznych o mocy 1 kW i 3000 obr/min każdy, mechanizrnu opuszczania silników i narzędzi skrawających. Z ramą, wykonaną z pospawanych rurek, są połączone przegubowo dwie dwuobrzeżowe rolki do prowadzenia urządzenia po szynie. Mechaniżm opuszczania silników służy do regulowania poziomu opuszczenia silników wraz z frezami, do ich  podnoszenia oraz do regulowania głębokości frezowania podkładu. Głębokość frezowania nastawia się korbą, posługując się przy tym wskaźnikiem ze skalą (w mm). Continue reading „Frezarka do podkladów typu FP-200”

Znaczna wiekszosc nadwozi wspólczesnych samochodów

Znaczną większość nadwozi współczesnych samochodów wytwarza się z blachy stalowej. Stopy lekkie stosuje się dość rzadko. Od kilku lat dość często nadwozia wyrabia się częściowo lub całkowicie z tworzyw sztucznych. Silnie obciążone elementy nadwozi z tworzyw sztucznych są niekiedy wzmacniane wkładkami stalowymi. Nadwozia drewniane spotyka się już tylko w sporadycznych przypadkach. Continue reading „Znaczna wiekszosc nadwozi wspólczesnych samochodów”