Zakup auta

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, samochód był luksusem, na który mogli sobie pozwolić tylko nieliczni. Dzisiaj natomiast czasy są już zupełnie inne i samochód staje się dobrem powszechnym. Dlaczego? Otóż przede wszystkim dlatego, że ceny są dzisiaj bardzo zróżnicowane. Tak naprawdę już za kilkaset złotych można znaleźć coś do pojeżdżenia. Kwestie takie jak bezpieczeństwo, czy też bezkolizyjność, w takich przypadkach jest raczej kwestią sporną. Continue reading „Zakup auta”

Wnętrza samochodów

Dzisiaj rozmowa o samochodach jest tematem rzeką. W zasadzie każda osoba ma nieco inne upodobania oraz typy. Mało tego, każdy jest również w stanie znaleźć dokładnie to, co się im podoba. Na co więc zwraca się uwagę, kupując auto? Otóż sprawa ta zupełnie inaczej wygląda w przypadku mężczyzn, a nieco inaczej w przypadku kobiet. Mężczyźni przeważnie patrzą na sprawy techniczne, podczas gdy kobiety na wygląd. Continue reading „Wnętrza samochodów”

Dzwigniki hydrauliczne dotychczas sa raczej

Dźwigniki hydrauliczne dotychczas są raczej rzadko stosowane przy rObotach torowych wskutek szybkiego zużywania się uszczelnień, powodowanego trudnymi warunkami pracy i przedostającym się pyłem na gładź siłowników. Typowym przykładem dźwignika hydraulicznego jest dźwignik torowy produkcji MADRO (rys. 11-12) o udźwigu 30 kN (3000 kG), wysokości podnoszenia 100 mm i masie własnej 7 kg. Dźwignik składa się z podstawy 1, do której jest przyspawany siłownik 2. Podnoszenie odbywa się za pośrednictwem tłoków teleskopowych 3 i 4. Continue reading „Dzwigniki hydrauliczne dotychczas sa raczej”

Ladowarki tego typu w zasadzie

Ładowarki tego typu w zasadzie są przeznaczone dowywania szyn z platform (w granicach od powyżej główki szyny), ale mogą być bót przeładunkowych, nawet z zastosowaniem obrotowego wysięgnika pod warunkiem odpowiedniego wzmocnienia podstawy ładowarki. Udźwig każdej wciągarki wynosi 6 kN (600 kG), a do podnoszenia maksymalnego ciężaru należy użyć siły do bęben wciągarki lina podnosząca twierdzona do obudowy wciągarki, powoduje podniesienie uchwytu samo— czynnie zakleszczającego się na szynie. Pozostałe liny wciągarki wodzącej mają średnicę 4 mm.
Masa własna każdej ładowarki typu ŁSz wynosi 307 kg, wysokość 1950 mm, szerokość — 3250 mm i długość — 400 mm. Ładowarka ma Większą prędkość opuszczania — 1,2 m/min od prędkości podnoszenia — 1 m/min. Obciążony wózek po wysięgniku może być przesuwany z prędkościądo 5 m/min. Continue reading „Ladowarki tego typu w zasadzie”

dzwigienki

DŹ w i gn iki śrubowe są stosowane do robót torowych, do podnoszenia konstrukcji maszynowych i mostowych oraz do poziomego prze— suwania ciężkich elementów. Dźwignik Śrubowy (rys. 11-8) podnosi ciężar głowicą 4, która jest unoszona Śrubą 2, wysuwającą się z kadłuba 1 dzięki dźwigni zakończonej mechanizmem zapadkowym 3 (grzechotką). Podstawa dźwignika 5 jest przy— twierdzona do ramy 7, w której jest osadzona śruba 6 przesuwu poziomego. Dźwigniki śrubowe mają udźwig 30 do 200 kN (3000 do 20 000 kG) przy wysokości podnoszenia 200 do 350 mm i masą własną 18 do 60 kg. Continue reading „dzwigienki”

Dzwigniki DHT-5 i DHTK-5 maja

Dźwigniki DHT-5 i DHTK-5 mają korzystniejsze parametry techniczne niż dźwigniki MADRO (udźwig po 50 kN, wysokość podnoszenia 250 lub 300 mm, masa własna 23 albo 29,5 kg), ale ze względu na dużą wysokość oraz małą stateczność są niechętnie stosowane przy robotach torowych. Ponadto wymagają usunięcia z toru przed nadjeżdżającym pociągiem. 6. Giętarki szyn i iglic Do gięcia oraz prostowania szyn i iglic zwrotnicowych mogą być stosowane mechaniczne lub hydrauliczne giętarki szyn. Mechaniczne giętarki szyn typu GSR-800 (rys. Continue reading „Dzwigniki DHT-5 i DHTK-5 maja”

Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi

Za podstawę do sporządzenia krzywych a do f służą rysunki przekrojów podłużnych drogi. Krzywa planu sytuacyjnego trasy drogi. Krzywa ta jest zbudowana przez wykreślenie planu sytuacyjnego drogi o dowolnej osi poziomej, w stosunku, do której mierzymy następnie kąty pochylenia poszczególnych kierunków. Najlepiej w tym przypadku, jako oś poziomą stosować prostą powietrzną, łączącą początek i koniec trasy drogowej. Krzywa przekroju podłużnego jest zbudowana w sposób normalny, jak to jest przyjęte dla przekroju podłużnego, lecz podana jest tylko oś bez szczegółów. Continue reading „Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi”

Konstrukcja taczki

Konstrukcja, taczki . Na ręce robotnika przenosi się ciężar o wielkości gdzie: P=G p – obciążenie przenoszone przez mięśnie rąk robotnika, G – całkowity ciężar taczki wraz z ładunkiem, pozioma odległość między osią kółka taczki i rękami robotnika, a – odległość od osi kółka taczki do środka ciężkości taczki z ładunkiem. Z analizy WIZIOTU wynika, że najmniejszy ciężar będzie przenosił się na ręce robotnika, jeżeli odległość a będzie maleć do zera, a największy – jeśli wielkość a będzie zbliżać się do wielkości l. Przy a = l teoretycznie cały ciężar przenosi się na ręce robotnika i wtedy przewożenie zamieni się w przenoszenie. Dlatego też przy konstruowaniu taczki należy się starać, aby środek ciężkości był bliski osi kółka. Continue reading „Konstrukcja taczki”

Schemat ukladu sil pojazdu na pochyleniu

Schemat układu sił pojazdu na pochyleniu. Ponieważ sin dla małych kątów, z jakimi mamy praktycznie do czynienia w ruchu drogowym, równa się w przybliżeniu tg a, co z kolei nie jest niczym innym jak wartością liczbową wielkości wzniesienia wyrażoną ułamkiem dziesiętnym (gdyż j = tg a), więc ostatecznie: W = G i Należy pamiętać, że i na wzniesieniu przybiera wartość dodatnią, a na spadku ujemną i wtedy przy odpowiednio dużej wartości W, występuje zagadnienie hamowania. Opór powietrza pomija się ze względu na małą szybkość pojazdu przy ruchu konnym. Wielkość ciężaru wozu, który koń a sile pociągowej P może przewieźć na nachyleniu i wynosi: G = 1 Wielkość wzniesienia i którą może pokonać km o sile pociągowej P przy ciężarze wozu G, wynosi lmax – C + G. Na krótkich wzniesieniach, na których siła pociągowa konia może być podwojona, Przykład Jak ciężki wóz brutto może ciągnąć koń o ciężarze 400 kG po drodze o nawierzch ni betonowej (f = 0,01) na stałym wzniesieniu i = 0,01. Continue reading „Schemat ukladu sil pojazdu na pochyleniu”