Kontrole symetrii obciazen fazowych przeprowadza

Kontrolę symetrii obciążeń fazowych przeprowadza się amperornierzem na tablicy rozdzielcżej. Całkowite obćiâżenie zaspołu mocą czynną lub pŕąr dem nie może przekraczać wartości znamionowych. Dopuszczalne, chwilowe przeciążenie nie może Powodować zadżiałania wyzwalaczy cieplnych ILib elektromagnetycznych. Chwilowe przeciążenie mocą czynną nić ȚTOże przekraczać 110% mocy żnamiôhoWej, natomiast przeciăżenie trwałe nhocą czynną nie może przekraczać 100% mocy znamionowej. Podczas eksploatacji zespołów prądotwórczych należy zachować szczególne środki ostrożności i skrupulatnie przestrzegać przepisów obsługi bhp. Continue reading „Kontrole symetrii obciazen fazowych przeprowadza”

Pradnica sklada sie ze stojana,

Prądnica składa się ze stojana, ułożyskowanego wirnika, łożysk kulkowych, osłon łożyskowych, szczotek z uchwytami i pierścienia zbiorczego. Uzwojenie twornika 2 (rys. 111—9) jest nawinięte w żłobkach stojana, a uzwojenie magnesów — w utajonych lub wystających nabiegunnikach wirnika 1. Zespoły prądotwórcze typu EPż4-3/400 (rys. 111—10) i PAB4—3/400 są pod względem budowy i działania zbliżone do zespołów BeDT3-2; Są one zabudowane na dwukołowym ogumionym wózku albo lia ramie nośnej przystosowanej do przenoszenia zespołu. Continue reading „Pradnica sklada sie ze stojana,”

Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym

Przy dużej intensywności ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczeństwa w czasie przejazdu przez skrzyżowanie jest warunkiem najważniejszym. Główne kierunki ruchu o największym natężeniu powinno się zabezpieczyć przez odpowiednią konstrukcję skrzyżowań tak, aby nie ograniczać w przelotności potoków ruchu na tych kierunkach i szybkości ruchu na skrzyżowaniu lub też jak najmniej ograniczać szybkość. Bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniach osiąga się przez odpowiednie rozwiązanie konstrukcyjne, zapewniające bezpieczny przejazd (różne rozwiązania skrzyżowań jednopoziomowych, skrzyżowania dwupoziomowe), lub też przez stosowanie sygnalizacji i odpowiednich znaków nakazu i zakazu. Stosowanie zarządzeń nakazu oraz sygnalizacji (jak np. sygnalizacja świetlna) jest sposobem najmniej wskazanym, gdyż powoduje to konieczność zatrzymywania części ruchu drogowego po to, aby przepuścić przez skrzyżowanie drugą jego część, z innego kierunku. Continue reading „Przy duzej intensywnosci ruchu na drodze warunek zachowania bezpieczenstwa w czasie przejazdu przez skrzyzowanie jest warunkiem najwazniejszym”

Podobna konstrukcje stosuje sie po stronie wjazdu z drogi glównej na boczna, poniewaz pojazdy skrecajace na pewnym odcinku przed skrzyzowaniem zmniejszaja szybkosc

Podobną konstrukcję stosuje się po stronie wjazdu z drogi głównej na boczną, ponieważ pojazdy skręcające na pewnym odcinku przed skrzyżowaniem zmniejszają szybkość. Opisane poszerzenie ułatwia pojazdom nieskręcającym zachowanie większej szybkości. Urządzenia tego rodzaju należy stosować przede wszystkim do dróg o dużej intensywności ruchu. Promienie łuków zaokrąglających krawędź korony drogi przyjmuje się: a) dla ruchu skręcającego z drogi, bocznej na główną 15-20 m, b) dla ruchu skręcającego z drogi głównej na boczną 30-50 m. Na rysunku 163 podano konstrukcję jednopoziomowego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych z zachowaniem zasad podanych poprzednio ukos skrzyżowania skonstruowano tak, że powoduje utworzenie się nieco wydłużonego placu. Continue reading „Podobna konstrukcje stosuje sie po stronie wjazdu z drogi glównej na boczna, poniewaz pojazdy skrecajace na pewnym odcinku przed skrzyzowaniem zmniejszaja szybkosc”