Czy warto kupować auto w komisie?

Dzisiaj komisów samochodowych powstaje bardzo dużo. Mało tego, rosną one, niemalże jak grzyby po deszczu. W każdym mieście mamy możliwość wyboru z bardzo zróżnicowanych ofert. Jednakże niektórzy mechanicy samochodowi mają nie najlepsze zdanie o takich miejscach. Dlaczego? Otóż na wszystkich giełdach i komisach nieraz można spotkać wyjątkowe okazje, jednakże nie brak tam również oszustów. Continue reading „Czy warto kupować auto w komisie?”

Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)

Następnie w dowolnym miejscu budujemy pionową skalę wysokości (z przekroju podłużnego) i poziomą skalę szerokości (z planu sytuacyjnego). Punkty przecięcia się prostopadłych do skal poprowadzonych z punktów o tej samej numeracji dadzą punkty osiowe perspektywicznego obrazu odcinka drogi. Jeżeli otrzymane w powyższy sposób punkty osi drogi połączymy w sposób płynny, otrzymamy obraz perspektywiczny osi odcinka drogi. Aby otrzymać całkowity obraz perspektywiczny korony odcinka drogi dla poszczególnych punktów osiowych w obrazie perspektywicznym, należy dorysować szerokości jezdni i szerokości korony drogi. Szerokości te otrzymamy, wychodząc z założenia podobieństwa obrazu na płaszczyźnie rzutu i rzeczywistych wielkości przedmiotu w terenie. Continue reading „Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)”

Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi

Za podstawę do sporządzenia krzywych a do f służą rysunki przekrojów podłużnych drogi. Krzywa planu sytuacyjnego trasy drogi. Krzywa ta jest zbudowana przez wykreślenie planu sytuacyjnego drogi o dowolnej osi poziomej, w stosunku, do której mierzymy następnie kąty pochylenia poszczególnych kierunków. Najlepiej w tym przypadku, jako oś poziomą stosować prostą powietrzną, łączącą początek i koniec trasy drogowej. Krzywa przekroju podłużnego jest zbudowana w sposób normalny, jak to jest przyjęte dla przekroju podłużnego, lecz podana jest tylko oś bez szczegółów. Continue reading „Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi”

Krzywa pochylen przekroju podluznego

Krzywa pochyleń przekroju podłużnego. Budowa tej krzywej jest analogiczna do budowy krzywej poprzedniej, lecz zamiast kątów odkłada się pochylenia niwelety. Odcinki poziome tej krzywej odpowiadają pochyleniom przekroju podłużnego, odcinki pochyłe łukom pionowym. Łuki pionowe wypukłe będą oznaczone przez linie spadające, łuki pionowe wklęsłe przez linie wznoszące się. Skale obu wykresów są różne, ponieważ wielkości kątów w planie sytuacyjnym i w przekroju podłużnym są różne najlepiej skalę dla wykresu krzywych przekroju podłużnego przyjmować 10-krotnie większą niż skalę wykresu kątów poziomych. Continue reading „Krzywa pochylen przekroju podluznego”