Popularność terenówek

jeep-wrangler-91Samochody terenowe dzisiaj są niezwykle często wybierane nie tylko przez singli czy też pary bez dzieci. Obecnie terenówki kupują też rodziny z dziećmi. Dlaczego? Przede wszystkim chodzi tutaj o bezpieczeństwo oraz wielkość. Terenówki są niezwykle pojemne oraz dzięki wysokiemu zawieszeniu, sprawiają wrażenie, że są znacznie bezpieczniejsze od zwykłych aut. Jednakże tak naprawdę, wszystko jest uzależnione od marki i typu auta. Continue reading „Popularność terenówek”

Samochody terenowe

2016_wrangler_rubicon_soft_top_hero1Dzisiaj na rynku mamy do wyboru naprawdę bardzo różne typu samochodów. W zasadzie nie będzie przesady w twierdzeniu, że możemy mieć cokolwiek sobie wymarzymy. Oczywiście wymagane będą do tego odpowiednie środki finansowe. Niemniej jednak, jeżeli kogoś stać, to nie powinno być żadnych problemów. Część osób preferuje samochody w typie limuzyn, inni zaś wolą auta sportowe. Continue reading „Samochody terenowe”

Samochód na gaz czy na benzynę?

Kupno samochodu, niesie za sobą odpowiednie koszty jego utrzymania. Wiele osób się nad tym zastanawia, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jak wszyscy wiemy, cena benzyny nieustannie rośnie. Dlatego też tankowanie samochodu jest dosyć kosztowną inwestycją. Wszystko dodatkowo jest też uzależnione od tego, na jaką pojemność silnika się zdecydujemy. Sporo osób jednak nie przywiązuje do tego szczególnej wagi, a budzi się dopiero przy kolejnym tankowaniu, a raczej przy płaceniu rachunku. Continue reading „Samochód na gaz czy na benzynę?”

Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?

Samochody nowe są przeznaczone dla tych, którzy odpowiednio zarabiają. Niestety, przeciętnego Kowalskiego nie stać na zakup super samochodu z salonu. Na szczęście mamy dzisiaj do wyboru, całkiem niezłą ofertę dotyczącą aut używanych. Mało tego, obecnie auta używane można kupić za naprawdę niską cenę. Dolna granica zaczyna się nawet od kilkuset złotych. Continue reading „Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?”

Czy warto kupować auto w komisie?

Dzisiaj komisów samochodowych powstaje bardzo dużo. Mało tego, rosną one, niemalże jak grzyby po deszczu. W każdym mieście mamy możliwość wyboru z bardzo zróżnicowanych ofert. Jednakże niektórzy mechanicy samochodowi mają nie najlepsze zdanie o takich miejscach. Dlaczego? Otóż na wszystkich giełdach i komisach nieraz można spotkać wyjątkowe okazje, jednakże nie brak tam również oszustów. Continue reading „Czy warto kupować auto w komisie?”

Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)

Następnie w dowolnym miejscu budujemy pionową skalę wysokości (z przekroju podłużnego) i poziomą skalę szerokości (z planu sytuacyjnego). Punkty przecięcia się prostopadłych do skal poprowadzonych z punktów o tej samej numeracji dadzą punkty osiowe perspektywicznego obrazu odcinka drogi. Jeżeli otrzymane w powyższy sposób punkty osi drogi połączymy w sposób płynny, otrzymamy obraz perspektywiczny osi odcinka drogi. Aby otrzymać całkowity obraz perspektywiczny korony odcinka drogi dla poszczególnych punktów osiowych w obrazie perspektywicznym, należy dorysować szerokości jezdni i szerokości korony drogi. Szerokości te otrzymamy, wychodząc z założenia podobieństwa obrazu na płaszczyźnie rzutu i rzeczywistych wielkości przedmiotu w terenie. Continue reading „Nastepnie w dowolnym miejscu budujemy pionowa skale wysokosci (z przekroju podluznego) i pozioma skale szerokosci (z planu sytuacyjnego)”

Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi

Za podstawę do sporządzenia krzywych a do f służą rysunki przekrojów podłużnych drogi. Krzywa planu sytuacyjnego trasy drogi. Krzywa ta jest zbudowana przez wykreślenie planu sytuacyjnego drogi o dowolnej osi poziomej, w stosunku, do której mierzymy następnie kąty pochylenia poszczególnych kierunków. Najlepiej w tym przypadku, jako oś poziomą stosować prostą powietrzną, łączącą początek i koniec trasy drogowej. Krzywa przekroju podłużnego jest zbudowana w sposób normalny, jak to jest przyjęte dla przekroju podłużnego, lecz podana jest tylko oś bez szczegółów. Continue reading „Za podstawe do sporzadzenia krzywych a do f sluza rysunki przekrojów podluznych drogi”

Krzywa pochylen przekroju podluznego

Krzywa pochyleń przekroju podłużnego. Budowa tej krzywej jest analogiczna do budowy krzywej poprzedniej, lecz zamiast kątów odkłada się pochylenia niwelety. Odcinki poziome tej krzywej odpowiadają pochyleniom przekroju podłużnego, odcinki pochyłe łukom pionowym. Łuki pionowe wypukłe będą oznaczone przez linie spadające, łuki pionowe wklęsłe przez linie wznoszące się. Skale obu wykresów są różne, ponieważ wielkości kątów w planie sytuacyjnym i w przekroju podłużnym są różne najlepiej skalę dla wykresu krzywych przekroju podłużnego przyjmować 10-krotnie większą niż skalę wykresu kątów poziomych. Continue reading „Krzywa pochylen przekroju podluznego”

Schemat poszerzen szybkosciowych nie jest bardzo znaczna

Schemat poszerzeń szybkościowych nie jest bardzo znaczna. Z zasady zdarza się to przy budowie dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego (autostrad), co opisane jest w rozdziale o autostradach. Dla tego rodzaju dróg nieraz zachodzi potrzeba swobodnego skrzyżowania również dwóch dróg równorzędnych. Skrzyżowania swobodne, zwłaszcza dla czterech kierunków dróg krzyżujących się, wymagają dużej powierzchni gruntu. Dla zasadniczych kierunków ruchu na skrzyżowaniu rozwiązanie w dwóch poziomach jest bardzo korzystne, natomiast dla ruchu skręcającego ze względu na konstrukcję skrzyżowania wymagane jest zmniejszenie szybkości do 20 – 30 km/godz. Continue reading „Schemat poszerzen szybkosciowych nie jest bardzo znaczna”

Za intensywnosc ruchu kolejowego, wymagajaca przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje sie ruch 30 par pociagów na dobe

Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojów samochodowych przy przejazdach kolejowych powstają poważne straty w przewozach- drogowych. Projektowanie przejazdów kolejowych w jednym poziomie jest dopuszczalne tylko dla linii kolejowych podrzędnych lub też dróg o lokalnym znaczeniu i małej intensywności ruchu samochodowego. Do tego typu skrzyżowań należy zaliczyć również przekroczenie bocznic kolejowych, prowadzących do zakładów przemysłowych, nie mających stałego ruchu pociągów, a zwłaszcza dla bocznic o ruchu pociągów w no cy. Continue reading „Za intensywnosc ruchu kolejowego, wymagajaca przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje sie ruch 30 par pociagów na dobe”