Popularność terenówek

jeep-wrangler-91Samochody terenowe dzisiaj są niezwykle często wybierane nie tylko przez singli czy też pary bez dzieci. Obecnie terenówki kupują też rodziny z dziećmi. Dlaczego? Przede wszystkim chodzi tutaj o bezpieczeństwo oraz wielkość. Terenówki są niezwykle pojemne oraz dzięki wysokiemu zawieszeniu, sprawiają wrażenie, że są znacznie bezpieczniejsze od zwykłych aut. Jednakże tak naprawdę, wszystko jest uzależnione od marki i typu auta. Continue reading „Popularność terenówek”

Samochody terenowe

2016_wrangler_rubicon_soft_top_hero1Dzisiaj na rynku mamy do wyboru naprawdę bardzo różne typu samochodów. W zasadzie nie będzie przesady w twierdzeniu, że możemy mieć cokolwiek sobie wymarzymy. Oczywiście wymagane będą do tego odpowiednie środki finansowe. Niemniej jednak, jeżeli kogoś stać, to nie powinno być żadnych problemów. Część osób preferuje samochody w typie limuzyn, inni zaś wolą auta sportowe. Continue reading „Samochody terenowe”

Samochód na gaz czy na benzynę?

Kupno samochodu, niesie za sobą odpowiednie koszty jego utrzymania. Wiele osób się nad tym zastanawia, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jak wszyscy wiemy, cena benzyny nieustannie rośnie. Dlatego też tankowanie samochodu jest dosyć kosztowną inwestycją. Wszystko dodatkowo jest też uzależnione od tego, na jaką pojemność silnika się zdecydujemy. Sporo osób jednak nie przywiązuje do tego szczególnej wagi, a budzi się dopiero przy kolejnym tankowaniu, a raczej przy płaceniu rachunku. Continue reading „Samochód na gaz czy na benzynę?”

Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?

Samochody nowe są przeznaczone dla tych, którzy odpowiednio zarabiają. Niestety, przeciętnego Kowalskiego nie stać na zakup super samochodu z salonu. Na szczęście mamy dzisiaj do wyboru, całkiem niezłą ofertę dotyczącą aut używanych. Mało tego, obecnie auta używane można kupić za naprawdę niską cenę. Dolna granica zaczyna się nawet od kilkuset złotych. Continue reading „Czy kupowanie używanego auta jest ryzykowne?”

Czy warto kupować auto w komisie?

Dzisiaj komisów samochodowych powstaje bardzo dużo. Mało tego, rosną one, niemalże jak grzyby po deszczu. W każdym mieście mamy możliwość wyboru z bardzo zróżnicowanych ofert. Jednakże niektórzy mechanicy samochodowi mają nie najlepsze zdanie o takich miejscach. Dlaczego? Otóż na wszystkich giełdach i komisach nieraz można spotkać wyjątkowe okazje, jednakże nie brak tam również oszustów. Continue reading „Czy warto kupować auto w komisie?”

Konstrukcje skrzyzowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi glównej i bocznej

Konstrukcję skrzyżowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi głównej i bocznej. Nawierzchnia stosowana na drodze głównej z zasady jest stosowana na drodze bocznej do końca łuku włączenia tej drogi dalej jest nawierzchnia taka, jak na pozostałej drodze bocznej. Jeżeli droga boczna nie ma nawierzchni (droga gruntowa) lub też nawierzchnia ta nie zapewnia czystości, stosuje się odcinek przejściowy długości 20 – 25 m nawierzchni z bruku w wyniku koła pojazdów wjeżdżających z drogi bocznej strząsają błoto, co przeciwdziała zanieczyszczaniu nawierzchni drogi głównej. W razie potrzeby przeprowadzenia odwodnienia drogi głównej przez skrzyżowanie stosuje się pod drogą boczną przepust z rur betonowych średnicy 60 cm. W celu otrzymania jak najmniejszej długości przepustu i ułatwienia późniejszego czyszczenia najlepiej wykonać go prostopadle do drogi bocznej w miejscu, gdzie kończy się jej poszerzenie. Continue reading „Konstrukcje skrzyzowania trzech kierunków -pokazano sposób ograniczenia nawierzchni dla drogi glównej i bocznej”

Do najprostszych skrzyzowan drogowych naleza

Do najprostszych skrzyżowań drogowych należą, tzw. włączenia, tj. skrzyżowania się dróg trzech kierunków. Tego typu skrzyżowania mogą mieć charakter włączenia drogi bocznej do drogi głównej lub też łączenia się trzech dróg równorzędnych. Ten ostatni przypadek może nastąpić, jako przecięcie się trzech osi dróg w jednym punkcie lub też jako przecięcie się tych osi w różnych punktach). Continue reading „Do najprostszych skrzyzowan drogowych naleza”

Dwie drogi o znaczeniu równorzednym krzyzuje sie pod katem prostym lub tez w pewnym ukosie

Dwie drogi o znaczeniu równorzędnym krzyżuje się pod kątem prostym lub też w pewnym ukosie. Skrzyżowania ukośne nie są konstrukcyjnie korzystne, z tego też powodu należy dopuszczać kąt ukosu możliwie nie mniejszy niż 45°. Przy skrzyżowaniach pod kątem 90° otrzymuje się najmniejsze wymiary powierzchni gruntu zajętej pod skrzyżowanie dróg i najkrótszą drogę przejazdu przez skrzyżowanie. Ze względu na ukos plac powstały na skrzyżowaniu ma kształt wydłużony, a promienie łuków wyokrąglających krawędzie korony drogi są różne. Tego rodzaju skrzyżowanie nie usuwa znacznej ilości punktów kolizji i wymaga dużej ostrożności podczas przejazdu. Continue reading „Dwie drogi o znaczeniu równorzednym krzyzuje sie pod katem prostym lub tez w pewnym ukosie”

Za intensywnosc ruchu kolejowego, wymagajaca przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje sie ruch 30 par pociagów na dobe

Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojów samochodowych przy przejazdach kolejowych powstają poważne straty w przewozach- drogowych. Projektowanie przejazdów kolejowych w jednym poziomie jest dopuszczalne tylko dla linii kolejowych podrzędnych lub też dróg o lokalnym znaczeniu i małej intensywności ruchu samochodowego. Do tego typu skrzyżowań należy zaliczyć również przekroczenie bocznic kolejowych, prowadzących do zakładów przemysłowych, nie mających stałego ruchu pociągów, a zwłaszcza dla bocznic o ruchu pociągów w no cy. Continue reading „Za intensywnosc ruchu kolejowego, wymagajaca przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje sie ruch 30 par pociagów na dobe”

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych

Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pełna mechanizacja, zwłaszcza tak pracochłonnych robót, jakimi są roboty załadunkowe i wyładunkowe oraz przetaczanie środków transportowych. Pełna mechanizacja transportu powoduje spadek zatrudnienia do minimum oraz obniżenie kosztów i przyspieszenie wykonania robót, lecz jednocześnie wymaga posiadania kosztownego taboru i sprzętu oraz bardzo drobiazgowego opracowania organizacji robót, a przede wszystkim sprężystej organizacji wykonania. Zadanie transportu nabiera jeszcze poważniejszego znaczenia przy przechodzeniu w coraz wyższym stopniu na przemysłowe metody budowy, zwłaszcza w budownictwie obiektów drogowych. W tych warunkach transport ma o wiele poważniejsze zadania, gdyż musi dostarczać na budowę duże i ciężkie elementy. Ze względu zarówno na lokalizację produkcji materiałów drogowych, a w szczególności kruszyw, lepiszcz, spoiw i materiałów drzewnych, jak również i rozprzestrzenienia robót drogowych na terenie całego kraju oraz z powodu różnych warunków miejscowych, stosowany w budownictwie drogowym transport występuje we wszystkich rodzajach i odmianach. Continue reading „Naczelnym zagadnieniem w transporcie jest jego pelna mechanizacja, zwlaszcza tak pracochlonnych robót, jakimi sa roboty zaladunkowe i wyladunkowe oraz przetaczanie srodków transportowych”