SKRZYŻOWANIA SWOBODNE . W pewnych przypadkach, gdy połączenie dróg krzyżujących się nie jest konieczne, wykonuje się tylko przejazd na wiadukcie jednej drogi nad drugą: W tym przypadku zjazd z jednego kierunku na drugi nie jest możliwy. Jeżeli zachodzi konieczność umożliwienia zjazdów z jednego kierunku na drugi, należy wykonać drogi łączące. Skrzyżowania swobodne należy z zasady projektować, jako prostopadłe wówczas roboty są najmniejsze, koszt budowy najniższy. W zasadzie należy unikać skrzyżowań d...
Do najprostszych skrzyżowań drogowych należą, tzw. włączenia, tj. skrzyżowania się dróg trzech kierunków. Tego typu skrzyżowania mogą mieć charakter włączenia drogi bocznej do drogi głównej lub też łączenia się trzech dróg równorzędnych. Ten ostatni przypadek może nastąpić, jako przecięcie się trzech osi dróg w jednym punkcie lub też jako przecięcie się tych osi w różnych punktach). Rozwiązanie kierunków dla ruchu prawostronnego dla dróg różnych kategorii dla dróg równorzędnych...
Dwie drogi o znaczeniu równorzędnym krzyżuje się pod kątem prostym lub też w pewnym ukosie. Skrzyżowania ukośne nie są konstrukcyjnie korzystne, z tego też powodu należy dopuszczać kąt ukosu możliwie nie mniejszy niż 45°. Przy skrzyżowaniach pod kątem 90° otrzymuje się najmniejsze wymiary powierzchni gruntu zajętej pod skrzyżowanie dróg i najkrótszą drogę przejazdu przez skrzyżowanie. Ze względu na ukos plac powstały na skrzyżowaniu ma kształt wydłużony, a promienie łuków wyokrąglających krawę...