Ciśnienie W przestrzeni A i w kanale a, a także w szczelinie nad zaworem 1 szybko spada. Powietrze znajdujące się pod bijakiem spręża się i kanałem c przedostaje się pod zawór 1, powoduje jego uniesienie i zakrycie kanału a. Sprężone powietrze przepływa kanałem c do przestrzeni B i unosi bijak do góry. Z chwilą zakrycia otworów kanału b wzrasta ciśnienie powietrza nad bijakiem, a w momencie, gdy bijak znajdzie się powyżej otworów kanału b, powietrze uchodzi do atmosfery i ciśnienie pod bijakiem oraz w kanale c gwałłownie rnaleje. Powietrze w przestrzeni A sprężone przez bijak naciska przez kanał a na z...
Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre załomy trasy przy moście, zmuszające kierowcę do zmniejszenia szybkości ruchu. Wkładka 4 podaje rysunek perspektywiczny wjazdu pod wiadukt. Rysunek ten umożliwia stwierdzenie, w jakim stopniu wiadukt zasłania widoczność trasy drogowej na większej odległości. W podobny sposób można stwierdzić, że np. obraz perspektywiczny łuku bez krzywej przejściowej jest skrętem ostrym, a ten sam łuk przy zastosowaniu krzywej przejściowej widzimy, jako łagodne, płynne przejście z prostej w łuk kołowy. Z rysunków perspektywicznych tras drogowych, sporz...
Za podstawę do sporządzenia krzywych a do f służą rysunki przekrojów podłużnych drogi. Krzywa planu sytuacyjnego trasy drogi. Krzywa ta jest zbudowana przez wykreślenie planu sytuacyjnego drogi o dowolnej osi poziomej, w stosunku, do której mierzymy następnie kąty pochylenia poszczególnych kierunków. Najlepiej w tym przypadku, jako oś poziomą stosować prostą powietrzną, łączącą początek i koniec trasy drogowej. Krzywa przekroju podłużnego jest zbudowana w sposób normalny, jak to jest przyjęte dla przekroju podłużnego, lecz podana jest tylko oś bez szczegółów. Krzywa przekroju podłużn...