PIC-749

Dzwigniki DHT-5 i DHTK-5 maja

Dźwigniki DHT-5 i DHTK-5 mają korzystniejsze parametry techniczne niż dźwigniki MADRO (udźwig po 50 kN, wysokość podnoszenia 250 lub 300 mm, masa własna 23 albo 29,5 kg), ale ze względu na dużą wysokość oraz małą stateczność są niechętnie stosowane przy robotach torowych. Ponadto wymagają usunięcia z toru przed nadjeżdżającym pociągiem. 6. Giętarki szyn i iglic Do gięcia oraz prostowania szyn i iglic zwrotnicowych mogą być stosowane mechaniczne lub hydrauliczne giętarki szyn. Mechaniczne giętarki szyn typu GSR-800 (rys. 11-14) mają konstrukcję dźwigniowo-śrubową. Nacisk na szynę wywi...

Więcej »

Schemat poszerzen szybkosciowych nie jest bardzo znaczna

Schemat poszerzeń szybkościowych nie jest bardzo znaczna. Z zasady zdarza się to przy budowie dróg przeznaczonych wyłącznie do ruchu samochodowego (autostrad), co opisane jest w rozdziale o autostradach. Dla tego rodzaju dróg nieraz zachodzi potrzeba swobodnego skrzyżowania również dwóch dróg równorzędnych. Skrzyżowania swobodne, zwłaszcza dla czterech kierunków dróg krzyżujących się, wymagają dużej powierzchni gruntu. Dla zasadniczych kierunków ruchu na skrzyżowaniu rozwiązanie w dwóch poziomach jest bardzo korzystne, natomiast dla ruchu skręcającego ze względu na konstrukcję skrzyżowania wymagan...

Więcej »

Najprostsza forma transportu stosowana w budownictwie drogowym jest przerzut lopatami

Najprostszą formą transportu stosowaną w budownictwie drogowym jest przerzut łopatami. Ta forma transportu, często stosowane przy wykonywaniu robót ziemnych, polega na odspojeniu gruntu i przerzuceniu go w odkład lub nasyp bądź też do podstawionych środków transportu. Przerzut łopatą, stosowany jest przy wykonywaniu wykopów kanalizacyjnych lub melioracyjnych, rowach odwadniających oraz wykopów fundamentowych małych obiektów. Z tą formą transportu mamy do czynienia również przy robotach nawierzchniowych gdy materiały nagromadzone są wzdłuż drogi na poboczach, a dla wbudowania ich konieczne jest równomi...

Więcej »

Układy smarowania i ich podzespoły

Podana klasyfikacja charakteryzuje jedynie najbardziej istotne różnice w budowie i działaniu podbijaków oraz podbijarek toru. 3. Podbijaki elektryczne Pierwszymi, na szerszą skalę eksploatowanymi na PKP podbijakami elektrycznymi były podbijaki uderzeniowe JACKSON, o długości 1 m, masie 33 kg i mocy silnika 0,23 kW. Na osi wirnika silnika był zamocowa— ny mimośród, który końcówkę podbijającą wprawiał w ruch postępowo-zwrotny. Częstotliwość wibracji wynosiła 3600 drgań na minutę. Silnik osadzony w kadłubie ž przymocowanym do niego uchwytem i amortyzatorem był zasilany prądem przemiennym o n...

Więcej »
751#2008 toyota camry , #nissan szczecin , #mata masujące , #elektro up , #komis łuków otomoto , #lpg rzeszów , #leasing samochody dostawcze , #stacje benzynowe s3 , #skoda octavia nowe ceny , #renault scenic otomoto ,