TRANSPORT MECHANICZNY . 1. TRANSPORT SZYNOWY w budownictwie drogowym spotykamy się z dwojakiego rodzaju transportem szynowym: a) z transportem szynowym normalnotorowym, tj. z kolejami normalfiotorowymi b) z transportem szynowym wąskotorowym, tj. z kolejkami wąskotorowymi, a. Transport szynowy normalnotorowy Kaleje normalnotorowe dokonują masowych, przewozów materiałów za pomocą taboru kolejowego poruszającego się bądź po sieci kolejowej użytku publicznego, bądź też po bocznicach kolejowych typu stałego lub prowizorycznego (użytku niepublicznego). Ze względu na połażenie w różnych częściach kraju baz...
10. Nasuwarki hydrauliczne toru Do podnoszenia i nasuwania toru — oprócz narzędzi ręcznych i lekkiego sprzętu dźwigowego — stosuje się nasuwarki hydrauliczne. Na PKP stosuje się nasuwarki hydrauliczne produkowane przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim, typu NH oraz bardziej nowoczesne i efektywne typu NS—60. Nasuwarka hydrauliczna typu NH (rys. 11-31) do podnoszenia i nasuwania toru może być uzytkowana samodzielnie albo w zespole maszyn.
Najczęściej jest stosowana bezpośrednio przed podbijarką PD-90, gdyż umożliwia zastąpienie grupy robotników potrzebnych do podniesienia toru przed...
Obrano umieszczenie oka obserwatora w osi lewego pobocza drogi na wysokości 1,60 m nad drogą. Punkt tak otrzymany (oko obserwatora) połączono: a) w przekroju podłużnym z najbardziej wystającym wysokościowo punktem drogi oraz z punktem na pierwszej setce (hm) drogi b) w planie sytuacyjnym z najbardziej wysuniętym punktem wypukłości drogi w planie sytuacyjnym i z punktem pierwszej setki (hm) na planie sytuacyjnym. Tak wyznaczone promienie skrajne odcinają granice widoczności obrazu: dla przekroju podłużnego w odległości 800 m od oka obserwatora (4 X 200 = = 800), a dla planu sytuacyjnego w odległości 4000 m od oka obs...