TRANSPORT MECHANICZNY . 1. TRANSPORT SZYNOWY w budownictwie drogowym spotykamy się z dwojakiego rodzaju transportem szynowym: a) z transportem szynowym normalnotorowym, tj. z kolejami normalfiotorowymi b) z transportem szynowym wąskotorowym, tj. z kolejkami wąskotorowymi, a. Transport szynowy normalnotorowy Kaleje normalnotorowe dokonują masowych, przewozów materiałów za pomocą taboru kolejowego poruszającego się bądź po sieci kolejowej użytku publicznego, bądź też po bocznicach kolejowych typu stałego lub prowizorycznego (użytku niepublicznego). Ze wz...
Dźwigniki DHT-5 i DHTK-5 mają korzystniejsze parametry techniczne niż dźwigniki MADRO (udźwig po 50 kN, wysokość podnoszenia 250 lub 300 mm, masa własna 23 albo 29,5 kg), ale ze względu na dużą wysokość oraz małą stateczność są niechętnie stosowane przy robotach torowych. Ponadto wymagają usunięcia z toru przed nadjeżdżającym pociągiem. 6. Giętarki szyn i iglic Do gięcia oraz prostowania szyn i iglic zwrotnicowych mogą być stosowane mechaniczne lub hydrauliczne giętarki szyn. Mechaniczne giętarki szyn typu GSR-800 (rys. 11-14) mają konstruk...
Ładowarki tego typu w zasadzie są przeznaczone dowywania szyn z platform (w granicach od powyżej główki szyny), ale mogą być bót przeładunkowych, nawet z zastosowaniem obrotowego wysięgnika pod warunkiem odpowiedniego wzmocnienia podstawy ładowarki. Udźwig każdej wciągarki wynosi 6 kN (600 kG), a do podnoszenia maksymalnego ciężaru należy użyć siły do bęben wciągarki lina podnosząca twierdzona do obudowy wciągarki, powoduje podniesienie uchwytu samo— czynnie zakleszczającego się na szynie. Pozostałe liny wciągarki wodzącej mają średnicę 4 mm.
Masa ...