Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdy...
Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre załomy trasy przy moście, zmuszające kierowcę do zmniejszenia szybkości ruchu. Wkładka 4 podaje rysunek perspektywiczny wjazdu pod wiadukt. Rysunek ten umożliwia stwierdzenie, w jakim stopniu wiadukt zasłania widoczność trasy drogowej na większej odległości. W podobny sposób można stwierdzić, że np. obraz perspektywiczny łuku bez krzywej przejściowej jest skrętem ostrym, a ten sam łuk pr...
BMW 1500 (rys. 64-18). Nowoczesne nadwozie samonośne całkowicie spawane, wyróżniające się duża sztywnościa spodu, którego przód jest ukształtowany jako przestrzenny element skrzynkowy, osłaniający silnik. Dzięki zastosowaniu wyłącznie cienkościennych elementów blaszanych ciężar własny samochodu wynosi jedynie około 900 kG. UNIBODY-CHRYSLER (rys. 64-19). Nadwozie samonośne z elementów blaszanych i skrzynkowych kształtowników cienk...