PIC-635

Urzadzenie hydrauliczne do regulacji luzów

Urządzenie hydrauliczne do regulacji luzów typu UHR-69 (rys. 11-18), w przeciwieństwie dk) urządzenia typu UHL-62, ma szersze zastosowanie. Może być bowiem stosowane również do ściągania szyny co jest szczególnie istotne przy spawaniu termitem dla zapewnienia luzu spawalniczego 12 do 14 mn-ł. Szyny są rozsuwane lub ściągane siłownikami hydraulicznymi 1 o dwustronnym działaniu. Hydrauliczny napęd mają również urządzenia zaciskowe 2, sterowane siłownikami 3. Uruchomienie określonych siłowników następuje przez otwarcie odpowiedniego zaworu przelewowego na pulpicie 4, umieszczonym na zbiorn...

Więcej »

Najprostsza forma transportu stosowana w budownictwie drogowym jest przerzut lopatami

Najprostszą formą transportu stosowaną w budownictwie drogowym jest przerzut łopatami. Ta forma transportu, często stosowane przy wykonywaniu robót ziemnych, polega na odspojeniu gruntu i przerzuceniu go w odkład lub nasyp bądź też do podstawionych środków transportu. Przerzut łopatą, stosowany jest przy wykonywaniu wykopów kanalizacyjnych lub melioracyjnych, rowach odwadniających oraz wykopów fundamentowych małych obiektów. Z tą formą transportu mamy do czynienia również przy robotach nawierzchniowych gdy materiały nagromadzone są wzdłuż drogi na poboczach, a dla wbudowania ich konieczne jest r...

Więcej »

TRANSPORT RECZNY I KONNY

TRANSPORT RĘCZNY I KONNY . 1. TRANSPORT RĘCZNY Do transportu ręcznego w budownictwie drogowym można zaliczyć: przenoszenie materiałów w naczyniach, np. koszach i nosiłkach, przerzut materiałów łopatami lub innymi narzędziami, przetaczanie, transport taczkami, wózkami oraz ręczny transport przy pchaniu wózków kolejki wąskotorowej. Zaletami transportu ręcznego są niskie koszty wyposażenia w sprzęt i urządzenia dróg, natomiast wadami - duża pracochłonność oraz wysoka cena jednostkowa robót. Wobec coraz bardziej rozwijającej się mechanizacji, stosowanie transportu ręcznego jest niezna...

Więcej »

Ponowne łączenie kropek - reinterpretacja relacji między przemysłem a lekarzem AD 4

DŹ w i gn iki śrubowe są stosowane do robót torowych, do podnoszenia konstrukcji maszynowych i mostowych oraz do poziomego prze— suwania ciężkich elementów. Dźwignik Śrubowy (rys. 11-8) podnosi ciężar głowicą 4, która jest unoszona Śrubą 2, wysuwającą się z kadłuba 1 dzięki dźwigni zakończonej mechanizmem zapadkowym 3 (grzechotką). Podstawa dźwignika 5 jest przy— twierdzona do ramy 7, w której jest osadzona śruba 6 przesuwu poziomego. Dźwigniki śrubowe mają udźwig 30 do 200 kN (3000 do 20 000 kG) przy wysokości podnoszenia 200 do 350 mm i masą własną 18 do 60 kg. Dźwigni ki...

Więcej »
751#auto handel kleszczów , #2008 toyota camry , #nissan szczecin , #mata masujące , #elektro up , #komis łuków otomoto , #lpg rzeszów , #leasing samochody dostawcze , #stacje benzynowe s3 , #skoda octavia nowe ceny ,