TRANSPORT RĘCZNY I KONNY . 1. TRANSPORT RĘCZNY Do transportu ręcznego w budownictwie drogowym można zaliczyć: przenoszenie materiałów w naczyniach, np. koszach i nosiłkach, przerzut materiałów łopatami lub innymi narzędziami, przetaczanie, transport taczkami, wózkami oraz ręczny transport przy pchaniu wózków kolejki wąskotorowej. Zaletami transportu ręcznego są niskie koszty wyposażenia w sprzęt i urządzenia dróg, natomiast wadami - duża pracochłonność ora...
Za intensywność ruchu kolejowego, wymagajÄ…cÄ… przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje siÄ™ ruch 30 par pociÄ…gów na dobÄ™. Za drogÄ™ o dużej intensywnoÅ›ci ruchu, wymagajÄ…cÄ… przekroczenia w dwóch poziomach z liniÄ… kolejowÄ…, należy przyjmować trasÄ™ drogowÄ… o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobÄ™. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywnoÅ›ci ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojÃ...
Podbijanie podbijakami uderzeniowymi (pneumatycznymi i spalinowy— mi) przeprowadza się nieco inną techniką. Pionowo wprowadzony bod od- słonięty spód podkładu podbijak pochyla się i od końca podkładu lub od środka toru w kiexunku szyny. Pod szyną podbijak należy ustawić ukośnie, a następnie tak go odchylać, aby przy końcu lub w Środkowej części podkładu zajął pozycję prostopadłą do osi podkładu. Podbijaków uderzeniowych nie należy stosować do podbijani...