TRANSPORT KONNY . Obecnie koń jako siła pociągowa, a łącznie z wozem lub szuflą jako środek transportu, ma coraz mniejsze znaczenie w budownictwie drogowym. Konny środek transportu jest jeszcze stosowany przy robotach konserwacyjnych nawierzchni nieulepszonych, przy niewielkich robotach ziemnych oraz przy przebudowach niewielkich odcinków dróg. Pojazdy konne są głównie wykorzystywane przy robotach drogowych w okresach spadku nasilenia robót rolnych, ma zresztą w pełni uzasadnienie gospodarcze. Do zalet transportu konnego należy zaliczyć: 1) dużą elastyczność, umoż...
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, samochód był luksusem, na który mogli sobie pozwolić tylko nieliczni. Dzisiaj natomiast czasy są już zupełnie inne i samochód staje się dobrem powszechnym. Dlaczego? Otóż przede wszystkim dlatego, że ceny są dzisiaj bardzo zróżnicowane. Tak naprawdę już za kilkaset złotych można znaleźć coś do pojeżdżenia. Kwestie takie jak bezpieczeństwo, czy też bezkolizyjność, w takich przypadkach jest raczej kwestią sporną. Pamiętajmy jednak, że dziś niemalże...
Dwa punkty kolizji powstające na przecięciu się kierunków ruchu, są o tyle mniej niebezpieczne, że w każdym przypadku przed skrzyżowaniem się z odpowiednim kierunkiem, ruchu pojazd ma miejsce na zatrzymanie się i przepuszczenie ruchu. W razie przecięcia się na jednym skrzyżowaniu większej ilości kierunków, np. czterech, dla dróg podrzędnych, krzyżujących się z drogą główną, można stosować rozsunięcie kierunków bocznych na odległość 40-60 m. W takim przypadku zamiast jednego skrzyżowania dróg o szesnastu punktach kolizji otrzymujemy dwa włączenia dróg...