Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojów samochodowych pr...
Podczas odwrotnego ruchu tłoka płytka zaworowa pod działaniem sprężyny odskakuje od zderzaka i przylega do gniazda, nie pozwalając na wydostawanie się sprężonego powietrza z cylindra do przewodu ssącego sprężarki. W rezultacie otrzymujemy pracę jałową sprężarki, gdyż zassane powietrze jest wytłoczone przez zawór ssący do atmosfery. Jeżeli na tłoczek nie działa ciśnienie nadmiernie sprężonego powietrza, to tłoczek pod wpływem sprężyny 8 przesuwa się do góry, powodując...
TRANSPORT MECHANICZNY . 1. TRANSPORT SZYNOWY w budownictwie drogowym spotykamy się z dwojakiego rodzaju transportem szynowym: a) z transportem szynowym normalnotorowym, tj. z kolejami normalfiotorowymi b) z transportem szynowym wąskotorowym, tj. z kolejkami wąskotorowymi, a. Transport szynowy normalnotorowy Kaleje normalnotorowe dokonują masowych, przewozów materiałów za pomocą taboru kolejowego poruszającego się bądź po sieci kolejowej użytku publicznego, bądź też po boczni...