Za intensywność ruchu kolejowego, wymagającą przekraczania dwupoziomowego, przyjmuje się ruch 30 par pociągów na dobę. Za drogę o dużej intensywności ruchu, wymagającą przekroczenia w dwóch poziomach z linią kolejową, należy przyjmować trasę drogową o natężeniu ruchu ponad 150 pojazdów samochodowych na dobę. Dla tras drogowych, przy odpowiedniej intensywności ruchu, przekroczenie wiaduktem linii kolejowej jest uzasadnione ekonomicznie, gdyż z powodu postojów samochodowych przy przejazdach kolejowych powstają poważne straty w przewozach- drogowych. Projektowanie przejazdów kolejowych w jednym po...
Znaczną większość nadwozi współczesnych samochodów wytwarza się z blachy stalowej. Stopy lekkie stosuje się dość rzadko. Od kilku lat dość często nadwozia wyrabia się częściowo lub całkowicie z tworzyw sztucznych. Silnie obciążone elementy nadwozi z tworzyw sztucznych są niekiedy wzmacniane wkładkami stalowymi. Nadwozia drewniane spotyka się już tylko w sporadycznych przypadkach. Czasem stosuje się jeszcze konstrukcje mieszane, stalowo-drewniane, przy czym szkielet wykonuje się z drewna, a poszycie z blachy. Natomiast stosunkowo często wyrabia się z drewna skrzynie ładunkowe samochodów...
7. Urządzenia hydrauliczne do nasuwania toru i regulacji luzów Podczas utrzymania i bieżącej naprawy toru są stosowane hydrauliczne urządzenia do nasuwania i regulacji osi toru typu UHN-62 oraz hydrauliczne urządzenia do regulacji luzów szynowych typów UHL-62 lub UHR-69. Urządzenia te charakteryzują się niewielkimi wymiarami, małą masą własną, prostotą budowy i obsługi oraz dużą efektywnością działania. Urządzenie hydrauliczne do nasu wania toru typu UHN-62 (rys. II-16) składa się z odpowiednio ukształtowanej płyty oporowej 5, na której jest wmontowana podstawa I i pompa hydrauliczna 2, zasilają...