BMW 1500 (rys. 64-18). Nowoczesne nadwozie samonośne całkowicie spawane, wyróżniające się duża sztywnościa spodu, którego przód jest ukształtowany jako przestrzenny element skrzynkowy, osłaniający silnik. Dzięki zastosowaniu wyłącznie cienkościennych elementów blaszanych ciężar własny samochodu wynosi jedynie około 900 kG. UNIBODY-CHRYSLER (rys. 64-19). Nadwozie samonośne z elementów blaszanych i skrzynkowych kształtowników cienkościennych, służących jako słupki okienne i drzwiowe oraz człony nośne sztywnego spodu. Silnik zawieszony ...
Wariant pierwszy wykazuje natomiast w perspektywie ostre załomy trasy przy moście, zmuszające kierowcę do zmniejszenia szybkości ruchu. Wkładka 4 podaje rysunek perspektywiczny wjazdu pod wiadukt. Rysunek ten umożliwia stwierdzenie, w jakim stopniu wiadukt zasłania widoczność trasy drogowej na większej odległości. W podobny sposób można stwierdzić, że np. obraz perspektywiczny łuku bez krzywej przejściowej jest skrętem ostrym, a ten sam łuk przy zastosowaniu krzywej przejściowej widzimy, jako łagodne, płynne przejście z prostej w łuk kołowy.
Dwa punkty kolizji powstające na przecięciu się kierunków ruchu, są o tyle mniej niebezpieczne, że w każdym przypadku przed skrzyżowaniem się z odpowiednim kierunkiem, ruchu pojazd ma miejsce na zatrzymanie się i przepuszczenie ruchu. W razie przecięcia się na jednym skrzyżowaniu większej ilości kierunków, np. czterech, dla dróg podrzędnych, krzyżujących się z drogą główną, można stosować rozsunięcie kierunków bocznych na odległość 40-60 m. W takim przypadku zamiast jednego skrzyżowania dróg o szesnastu punktach kolizji otrzymujemy dwa włą...