Podana klasyfikacja charakteryzuje jedynie najbardziej istotne różnice w budowie i działaniu podbijaków oraz podbijarek toru. 3. Podbijaki elektryczne Pierwszymi, na szerszą skalę eksploatowanymi na PKP podbijakami elektrycznymi były podbijaki uderzeniowe JACKSON, o długości 1 m, masie 33 kg i mocy silnika 0,23 kW. Na osi wirnika silnika był zamocowa— ny mimośród, który końcówkę podbijającą wprawiał w ruch postępowo-zwrotny. Częstotliwość wibracji wynosiła 3600 drgań na minutę. Silnik osadzony w kadłubie ž przymocowanym do niego uchwytem i amortyzato...
Obrano umieszczenie oka obserwatora w osi lewego pobocza drogi na wysokości 1,60 m nad drogą. Punkt tak otrzymany (oko obserwatora) połączono: a) w przekroju podłużnym z najbardziej wystającym wysokościowo punktem drogi oraz z punktem na pierwszej setce (hm) drogi b) w planie sytuacyjnym z najbardziej wysuniętym punktem wypukłości drogi w planie sytuacyjnym i z punktem pierwszej setki (hm) na planie sytuacyjnym. Tak wyznaczone promienie skrajne odcinają granice widoczności obrazu: dla przekroju podłużnego w odległości 800 m od oka obserwatora (4 X 200 = = 800), a dla plan...
Siłę wymuszającą wibracji można regulować przez zmianę masy m, mimośrodowości r albo prędkości obrotowej 0). Proces wibracyjnego za— gęszczania można Określać równłež za pomocą amplitudy i częstotliwości drgań, które mogą być także regulowane. W rezultacie badań stwierdzono, że mała amplituda drgań stwarza trudności przy zagłëbianiu łap podbijających. Zadowalające wyniki uzyskuje sie przy amplitudzie drgań powy— Żej 6 mm i przy częstotliwości nieco przekraczającej 2000 cykli na minutę. Im większa jest częstotliwość, tym mniejsza nierównomie...