Znaczną większość nadwozi współczesnych samochodów wytwarza się z blachy stalowej. Stopy lekkie stosuje się dość rzadko. Od kilku lat dość często nadwozia wyrabia się częściowo lub całkowicie z tworzyw sztucznych. Silnie obciążone elementy nadwozi z tworzyw sztucznych są niekiedy wzmacniane wkładkami stalowymi. Nadwozia drewniane spotyka się już tylko w sporadycznych przypadkach. Czasem stosuje się jeszcze konstrukcje mieszane, stalowo-drewniane, przy czym szkielet wykonuje się z drewna, a poszycie z blachy. Natomiast stosunkowo często wyrabia się z drewna skrzynie ładunkowe samochodów ciężarowych...
Ładowarki tego typu w zasadzie są przeznaczone dowywania szyn z platform (w granicach od powyżej główki szyny), ale mogą być bót przeładunkowych, nawet z zastosowaniem obrotowego wysięgnika pod warunkiem odpowiedniego wzmocnienia podstawy ładowarki. Udźwig każdej wciągarki wynosi 6 kN (600 kG), a do podnoszenia maksymalnego ciężaru należy użyć siły do bęben wciągarki lina podnosząca twierdzona do obudowy wciągarki, powoduje podniesienie uchwytu samo— czynnie zakleszczającego się na szynie. Pozostałe liny wciągarki wodzącej mają średnicę 4 mm.
Masa własna każdej ładowarki typu ŁSz wynosi 307 kg, wysoko...
Schemat układu sił pojazdu na pochyleniu. Ponieważ sin dla małych kątów, z jakimi mamy praktycznie do czynienia w ruchu drogowym, równa się w przybliżeniu tg a, co z kolei nie jest niczym innym jak wartością liczbową wielkości wzniesienia wyrażoną ułamkiem dziesiętnym (gdyż j = tg a), więc ostatecznie: W = G i Należy pamiętać, że i na wzniesieniu przybiera wartość dodatnią, a na spadku ujemną i wtedy przy odpowiednio dużej wartości W, występuje zagadnienie hamowania. Opór powietrza pomija się ze względu na małą szybkość pojazdu przy ruchu konnym. Wielkość ciężaru wozu, który koń a sile pociągow...