Krzywa rózniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygode kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych

Krzywa różniczkowa krzywizn poziomych charakteryzuje wygodę kierowania samochodem oraz dodatkowe opory ruchu na krzywiznach poziomych. Im bardziej jest ze stopniowana krzywa, tym mniej nadaje się trasa drogi do eksploatacji przez ruch samochodowy. Krzywa różniczkowa krzywizn pionowych charakteryzuje krzywizny w przekroju podłużnym. Krzywe wklęsłe umieszcza się przy konstruowaniu krzywej poniżej osi poziomej krzywe wypukłe powyżej. Ponieważ z zasady promienie łuków pionowych są znacznie większe niż promienie łuków poziomych, są one oddalone od osi poziomej na mniejszą odległość (skala rysunku). Wykresy drugiej pochodnej mają znaczenie również i dla oceny estetyki trasowania drogi. Pozwalają one na wstępną ocenę wzajemnego powiązania krzywizn poziomych i pionowych. SKRZYŻOWANIA DRÓG 1. SKRZYŻOWANIA DRÓG JEDNOPOZIOMOWE Skrzyżowania dróg stanowią element będący przeszkodą w ruchu drogowym. Powodem tego jest różnorodność kierunków ruchu na skrzyżowaniach i przecinanie się tych kierunków, wskutek czego tworzą się niebezpieczne punkty kolizji. Ze względu, na niebezpieczeństwo katastrof na skrzyżowaniach drogowych w tych właśnie miejscach należy bezwzględnie zmniejszyć szybkość ruchu, a nawet w niektórych przypadkach pojazdy powinny się zatrzymywać. Oprócz niebezpieczeństwa zderzenia się pojazdów na skrzyżowaniach, innym ujemnym czynnikiem w związku ze zmniejszeniem szybkości ruchu jest wpływ skrzyżowań na zmniejszenie przelotności trasy i średniej technicznej szybkości ruchu na całym odcinku. [przypisy: mechanizm zwrotniczy, blinatumomab, inhibitor korozji ]

Powiązane tematy z artykułem: blinatumomab inhibitor korozji mechanizm zwrotniczy