Dwie drogi o znaczeniu równorzednym krzyzuje sie pod katem prostym lub tez w pewnym ukosie

Dwie drogi o znaczeniu równorzędnym krzyżuje się pod kątem prostym lub też w pewnym ukosie. Skrzyżowania ukośne nie są konstrukcyjnie korzystne, z tego też powodu należy dopuszczać kąt ukosu możliwie nie mniejszy niż 45°. Przy skrzyżowaniach pod kątem 90° otrzymuje się najmniejsze wymiary powierzchni gruntu zajętej pod skrzyżowanie dróg i najkrótszą drogę przejazdu przez skrzyżowanie. Ze względu na ukos plac powstały na skrzyżowaniu ma kształt wydłużony, a promienie łuków wyokrąglających krawędzie korony drogi są różne. Tego rodzaju skrzyżowanie nie usuwa znacznej ilości punktów kolizji i wymaga dużej ostrożności podczas przejazdu. Stosowanie wysepek kierujących i pasów rozdzielających zielonych, pomimo zalet takich sposobów regulacji ruchu, jest ograniczone dla dróg poza miastami i osiedlami ze względu mi trudność utrzymania powierzchni zielonych w odpowiednim porządku i ze względu na konieczność zajmowania gruntu z uprawy r olnej. Z tych powodów rozwiązania z wysepkami i pasami dzielącymi spotyka się raczej na terenach miast, osiedli i na drogach podmiejskich. [patrz też: hologramy na legitymację studencką, sprzątanie hal magazynowych, żeliwo szare ]

Powiązane tematy z artykułem: hologramy na legitymację studencką sprzątanie hal magazynowych żeliwo szare