Dwa punkty kolizji powstajace na przecieciu sie kierunków ruchu

Dwa punkty kolizji powstające na przecięciu się kierunków ruchu, są o tyle mniej niebezpieczne, że w każdym przypadku przed skrzyżowaniem się z odpowiednim kierunkiem, ruchu pojazd ma miejsce na zatrzymanie się i przepuszczenie ruchu. W razie przecięcia się na jednym skrzyżowaniu większej ilości kierunków, np. czterech, dla dróg podrzędnych, krzyżujących się z drogą główną, można stosować rozsunięcie kierunków bocznych na odległość 40-60 m. W takim przypadku zamiast jednego skrzyżowania dróg o szesnastu punktach kolizji otrzymujemy dwa włączenia dróg bocznych o trzech punktach kolizji każde. Rozsunięcie włączeń dróg bocznych zmusza pojazdy na tych drogach do skręcania w drogę główną, a wskutek tego do ruchu z małymi szybkościami. Ruch bezpośredni przez skrzyżowanie w kierunku drogi bocznej jest całkowicie wyłączony. Skrzyżowanie tego typu jest proste i godne polecenia w razie skrzyżowania się drogi głównej z drogą drugorzę dną. Skrzyżowanie takie może być również zastosowane do drogi głównej o kierunkach ruchu rozdzielonych pasem izolacyjnym. Niebezpieczny tu jest tylko skręt w lewo, wymagający zachowania widoczności trasy, jednak przy takim skręcie i ze względu na konstrukcję skrzyżowania szybkości ruchu nie mogą być duże. [hasła pokrewne: classic porsche, otomoto kalisz, classic porsche używane toyota ]

Powiązane tematy z artykułem: classic porsche otomoto kalisz przepisy ruchu drogowego znaki drogowe