Cisnienie W przestrzeni A i

Ciśnienie W przestrzeni A i w kanale a, a także w szczelinie nad zaworem 1 szybko spada. Powietrze znajdujące się pod bijakiem spręża się i kanałem c przedostaje się pod zawór 1, powoduje jego uniesienie i zakrycie kanału a. Sprężone powietrze przepływa kanałem c do przestrzeni B i unosi bijak do góry. Z chwilą zakrycia otworów kanału b wzrasta ciśnienie powietrza nad bijakiem, a w momencie, gdy bijak znajdzie się powyżej otworów kanału b, powietrze uchodzi do atmosfery i ciśnienie pod bijakiem oraz w kanale c gwałłownie rnaleje. Powietrze w przestrzeni A sprężone przez bijak naciska przez kanał a na zawór 1, wymuszając jego opuszczenie do dołu. Nad bijak przedostaje się sprężone powietrze i cykl rozrządu oraz pracy bijaka powtarza się. W podbijakach pneumatycznych typu PK-I (rys. 111-13) zastosowano samoczynny rozrząd powietrza bijakiem 3, w którym ukośnie wydrążono kanał a, przebiegający od górnej powierzchni czołowej do jednego z rowków wyfrezowanych na obwodzie bijaka. W *kadłubie podbijaka są wytoczone rowki połączone kanałem b. Wzajemny układ kanałów a i b, kanału wylotowego c i otworu d, przez który jest wtłaczane sprężone powietrze z instalacji pneumatycznej, pozwala na uzyskanie dużej energii uderzenia oraz zabezpieczenie pokrywy 6 kadłuba 1 przed uderzeniami podnoszonego bijaka. Dodatkowym zabezpieczeniem pokrywy jest skórzana podkładka 5, amortyzująca niedostatecznie stłumione uderzenia bijaka. Stopa podbijająca 2 prowadzona tuleją 4 podczas uderze— nia bijakiem przesuwa tulejkę dzieloną 9, która oddziałuje na amortyzator gumowy 8, umożliwiający cofanie się stopy podbijającej po podniesieniu się bijaka. Amortyzator, osadzony w tulei kołnierzowej 7, jest od dołu ograniczony podkładką 10. Podbijak pneumatyczny typu PK-I ma dwa uchwyty — duży 12 i mały 13, zakończone gumowymi rękojeściami 11, amortyzującymi drgania podbijaka. Charakterystyka podbijaka typu PK-I jest następująca: ciśnienie powietrza w MN,/m2 (at) 0,5 (5) zużycie powietrza m3/s 0,0075 liczba uderzeń bijaka na 1 s 30 skok bijaka w mm 50 Średnica bijaka w mm 45/38 długość całkaw-ita w mm 960 średnica wewnętrzna przewodu powietrznego w 13 masa w kg 18 [przypisy: przepisy ruchu drogowego znaki drogowe, japan motors bielsko, skup samochodów sosnowiec ]

Powiązane tematy z artykułem: japan motors bielsko przepisy ruchu drogowego znaki drogowe skup samochodów sosnowiec