6. Zespoly sprezarkowe Do zasilania podbijaków

6. Zespoły sprężarkowe Do zasilania podbijaków i innych narzędzi pneumatycznych sprężonym powietrzem stosuje się przewoźne zespoły sprężarkowe o wydajności do 10 Nm3/min (0,16 Nm3/s) i ciśnieniu do 0,7 MN/m2 (7 at). Zespoły sprężarkowe składają się z silnika spalinowego i sprężarki, umieszczonych na podwoziu przystosowanym do przejazdu po drogach bitych lub szynach kolejowych. Silniki spalinowe, najczęściej wysokoprężne ze względu na wyższą sprawność, tańszą eksploatację i większą niezawodność pracy, są źródłem napędu sprężarki, która w tym przypadku jest maszyną roboczą. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem sprzęgła ela- stycznego lub ciernego i przekładni redukcyjnej. W niektórych zespołach sprężarka jest napędzana przez silnik elektryczny zasilany z sieci lub zespół prądotwórczy. Eksploatacja takich sprężarek jest tańsza, a budowa zespołu — uproszczona. Przy robotach torowych, prowadzonych w znacznej odległości od źródła energii elektrycznej, sprężarki elektryczne nie są stosowane. Do zasilania podbijaków i narzędzi pneumatycznych, młotów, nitownic itp. użytkowanych przez kolejową służbę drogową, stosuje się najczęŚciej zespół sprężarkowy typu SDK-47 (rys. 111-14), złożony z następujących zespołów: a) słlnika spalinowego; b) sprężarki; c) podwozia; d) nadwozia; e) urządzenia zjazdowego; f) zbiornika wyrównawczego. Silnik spalinowy typu S324 za pośrednictwem sprzęgła głównego sterowanego dźwignią i sprzęgła elastycznego napędza wał korbowy sprężarki. Silnik ma chłodnicę wodną przytwierdzoną do podwozia wspornikiem i stojakiem. Awaryjny rozruch silnika jest dokonywany korbą rozrusznika, wkładaną we wspornik korby. Zużycie paliwa może być regulowane za pomocą regulatora zużycia paliwa. Spaliny są wydalane rurą wydechową. [hasła pokrewne: przepisy ruchu drogowego znaki drogowe, japan motors bielsko, skup samochodów sosnowiec ]

Powiązane tematy z artykułem: japan motors bielsko przepisy ruchu drogowego znaki drogowe skup samochodów sosnowiec